شناسهٔ خبر: 56077 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم تبدیل دانشگاه آزاد به یک سازمان نوآور

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در گذشته یک سازمان آموزشی بود و اکنون باید به یک سازمان نوآور و حل مساله تبدیل شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدمهدی طهرانچی در دوره آموزشی دانش‌افزایی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر خواهان رشد کیفی هستیم باید تبدیل به یک سازمان حل مسائل به صورت شبکه شویم.

وی افزود: این دانشگاه در گذشته یک سازمان آموزشی بود و اکنون باید به یک سازمان نوآور و حل مساله تبدیل شود بنابراین در این صورت است که بسیاری از مشکلات کشور و معضلات اجتماعی حل خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد عنوان کرد: تلاش داریم دانشگاه آزاد اسلامی را تبدیل به یک شبکه نوآوری اجتماعی کنیم.

طهرانچی گفت: متاسفانه تاکنون برنامه‌های آموزشی در نظام آموزش عالی ما هدفمند نبوده و بدون بررسی نیازهای داخلی از کشورهای شرقی و غربی الگوبرداری شده و برای اصلاح این روند، برنامه علمی برای دانشگاه آزاد اسلامی تدوین خواهیم کرد که برنامه‌های آموزشی نیز در ذیل آن قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بدون نظام پژوهش در تحصیلات تکمیلی و آموزش مبدل و خلاق هیچ پیشرفتی در نظام آموزشی حاصل نخواهد شد، افزود: برای پیشرفت آموزش عالی باید به نکاتی که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند، توجه ویژه داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه اگر جهت‌گیری علمی در دانشگاه وجود نداشته باشد و آموزش توام با اخلاق و تزکیه نباشد، دانشگاه خروجی مطلوب نخواهد داشت، گفت: آموزش و پژوهش در دانشگاه نباید معلق باشد بلکه تمامی فعالیت‌ها باید هدفمند و با برنامه پیش رود.

طهرانچی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون گسترش کمی فوق‌العاده داشته و اکنون زمان ارتقا سطح کیفیت فرا رسیده و راه‌ حل کیفی‌سازی و افزایش کیفیت کارآمدسازی است.

وی با بیان اینکه کارآمدسازی مساوی با دولت‌سازی نیست، افزود: بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا، دانشگاه‌های خصوصی هستند چراکه از پول نفت و بودجه دولتی، تمدن و دانشگاهی که دغدغه مردم را درک کند بیرون نمی‌آید.

نظر شما