شناسهٔ خبر: 56079 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه نخست رشد علمی‌توسط دانشگاه تبریز

رئیس‌ دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز به همراه دانشگاه تهران، رتبه نخست رشد علمی در بین دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بزرگداشت هشتمین سده‌ی آموزش عالی تبریز و هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز با حضور رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، نمایندگان مجلس و اعضای شورای تبریز، رؤسای دانشگاه‌های قفقاز، باکو و گرجستان، اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر گفت: دانشگاه تبریز عمری بیش از ۷۰ سال دارد، مجوز تأسیس آن در سال ۱۳۲۴ صادر شده ولی پذیرش دانشجوی آن از ۱۳۲۵ و ۱۳۲۶ انجام شده است؛ به همین دلیل سال ۹۶ و ۹۷، هفتادمین سال بزرگداشت این دانشگاه را انتخاب کردیم و در واقع می‌خواهیم ۸ سده‌ آموزش عالی در این دانشگاه را جشن بگیریم. همچنین دانشگاه تبریز به همراه دانشگاه تهران، رتبه نخست رشد علمی را در بین دانشگاه‌های کشور دارند.

وی ادامه داد: در سطح‌بندی که انجام شد، این دانشگاه جزو دانشگاه‌های سطح یک بوده است و در بین دانشگاه‌های جامع، رتبه ۵ را دارد.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: این دانشگاه در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان یکی از دانشگاه‌های تأثیرگذار انتخاب شده است و همچنین کاندیدای هم‌ترازی بین ۲۰۰ دانشگاه بین‌المللی است.

پورمحمدی تصریح کرد: دانشگاه تبریز در همکاری‌های بین‌المللی بسیار فعال بوده است؛ این دانشگاه جزو اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه، اتحادیه دانشگاه‌های جاده ابریشم و نایب رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز بوده است. همچنین در پروتکل مولانا با ۵۷ دانشگاه منطقه روابط علمی دارد.

وی افزود: ما می‌خواهیم به بهانه هفتادمین سال تأسیس دانشگاه، از دانشگاهیان تبریز و کسانی که خدمات آنها باعث شده دانشگاه رشد و پیشرفت داشته باشد، تشکر کنیم.

نظر شما