شناسهٔ خبر: 56136 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه یک روزنامه‌نگار

نشست تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از دریچه نگاه یک روزنامه‌نگار از سوی پژوهشکده تاریخ معاصر بررسی می‌شود.

نشست تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه یک روزنامه‌نگار

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشستی با عنوان «تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری» از سوی پژوهشکده تاریخ معاصر  برگزار می‌شود. در این نشست، غلامعلی حدادعادل، موسی حقانی و خسرو معتضد حضور خواهند داشت.

رونمایی از یکی از جلدهای کتاب «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار» (تحولات نیم‌قرن اخیر تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری) بخش دیگری از برنامه‌های نشست یادشده است.

ابوالحسن عمیدی نوری (۱۲۸۲ ـ ۱۳۵۹) از سال‌های دانشجویی مقالاتی در روزنامه‌های «ستاره ایران» و «طوفان» می‏‌نوشت. او پس از مدتی دادیار دادستان تهران و وکیل دادگستری شد و مدتی نیز صاحب امتیازی روزنامه «داد» و مدیریت روزنامه‌های «پرورش» و «نوروز ایران» را به‌دست آورد. وی تا ۱۳۳۲ به سمت وکالت دادگستری اشتغال داشت. شایان ذکر است که عمیدی نوری یکی از افراد مؤسس اتحادیه مطبوعات ایران بود.

او که خاطرات عمر خویش را ثبت کرده است، به دلیل نزدیکی و مؤانست با جمعی از نخست‌وزیران و چهره‌های موثر در حاکمیت پهلوی اول و دوم و اشراف آگاهانه بر چرایی تغییر و تحولات در جریان سیاست‌گذاری‌ها و جایگزینی‌های مقامات سیاسی در دوره‌های مختلف حکومت پهلوی‌ها، اطلاعات مفیدی درباره این دوره در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ معاصر قرار داده است.

با توجه به اهمیت این خاطرات، پژوهشکده تاریخ معاصر انتشار آن را در دستور کار قرار داده و تا کنون ۵ جلد از آن به همت این پژوهشکده روانه بازار کتاب شده است. در نشست «تحولات نیم‌قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری» ششمین جلد از این کتاب رونمایی خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ساعت ۱۶ تا ۱۸ به پژوهشکده تاریخ معاصر واقع در تهران، الهیه، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، نبش خیابان چناران، شماره ۱۵ مراجعه کنند.

نظر شما