شناسهٔ خبر: 56193 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ نسخه جدیدی از ناتوردشت / بسته لیتل براون در صدسالگی سالینجر

انتشارات لیتل براون آمریکا اعلام کرده به مناسبت صدسالگی تولد سالینجر نویسنده معاصر آمریکایی بسته‌ای از آثار داستانی این نویسنده با طرح جدید منتشر خواهد کرد.

چاپ نسخه جدیدی از ناتوردشت / بسته لیتل براون در صدسالگی سالینجر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سال آینده صدمین سالگرد تولد جی.دی.سالینجر نویسنده معاصر آمریکایی است. سالینجر در سال  1919 به دنیا آمد و در سال 2010 از دنیا رفت. ناطوردشت پرطرفدارترین رمان سالینجر در نقد جامعه مدرن غرب به خصوص کشور آمریکا نوشته شده است.

انتشارات لیتل براون آمریکا اعلام کرده است به مناسبت صدسالگی تولد سالینجر تصمیم دارد نسخه جدیدی از رمان ناتوردشت را چاپ کند. سه اثر داستانی دیگر سالینر نیز همراه ناتوردشت در بسته‌ای به مخاطبان عرضه خواهد شد.

فرانی و زویی، مجموعه داستان و تیرهای سقف را بالا بگذارید کتاب‌هایی هستند که لیتل براون وعده چاپ مجدد آنها را داده است. مسئولان انتشارات براون ماه نوامبر را تاریخ انتشار نسخه‌های جدید آثار سالینجر اعلام کردند. به گفته مسئولان لیتل براون نسخه‌های جدید با طراحی جلد جدید عرضه خواهند شد.

پیش از این اخباری از انتشارات لیتل براون مبنی بر چاپ آثار منتشر نشده سالینجر آمده بود ولی تا کنون هیچ اثر جدیدی از سالینجر توسط این انتشارات چاپ نشده است. در سال 2010 بعد از درگذشت سالینجر شایعاتی مبنی بر چاپ کتاب‌های جدید وی توسط لیتل براون وجود داشت.

ریگان آرتور از انتشارات لیتل براون هدف از چاپ این نسخه‌های جدید از آثار داستانی سالینجر را آشنایی نسل جدید با نوشته‌های وی اعلام کرد. وی گفت: سالینجر قدرت منحصر به فردی در ارتباط با خواننده دارد و ما می‌خواهیم نسل جدید بیشتر با سبک داستان‌نویسی سالینجر آشنا شود.

وی افزود: ما امیدواریم این نسخه‌های چاپ مجدد از نوشته‌های سالینجر بتواند خوانندگان نسل جدید را جذب کند و بتواند لذت مطالعه داستان‌های سالینجر را درک کند.

مسئولان انتشارات لیتل براون همچنین از برگزاری نمایشگاهی در اکتبر سال 2019 به میزبانی کتابخانه عمومی شهر نیویورک خبر می‌دهند. در این نمایشگاه نامه‌های دست نویس از سالینجر و آثار هنری از آرشیو خصوصی وی به نمایش گذاشته خواهد شد.
ناتور دشت، نخستین کتاب سالینجر، در مدت کمی شهرت و محبوبیت فراوانی برای او به همراه آورد. در ابتدا به صورت دنباله‌دار در سال‌های ۱۹۴۵-۴۶ انتشار یافت.. این رمان کلاسیک که در اصل برای مخاطب بزرگسال منتشر شده بود، به دلیل درون‌مایه طغیان‌گری و عصبانیت نوجوان داستان، مورد توجه بسیاری از نوجوانان قرار گرفت.

هولدن کالفیلد نوجوانی هفده ساله است که در لحظه آغاز رمان، در یک مرکز درمانی بستری است و ظاهراً قصد دارد آنچه را پیش از رسیدن به این‌جا از سر گذرانده برای کسی تعریف کند و همین کار را هم می‌کند، و رمان نیز بر همین پایه شکل می‌گیرد.

در زمان اتفاق افتادن ماجراهای داستان، هولدن پسر شانزده ساله‌ای است که در مدرسهٔ شبانه‌روزی پنسی تحصیل می‌کند و حالا در آستانه کریسمس به علت ضعف تحصیلی (از دبیرستان اخراج شده و باید به خانه‌شان در نیویورک برگردد.

نظر شما