شناسهٔ خبر: 56226 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست مشترک کمیسیون آموزش مجلس و مسئولان وزارت علوم

مسئولان ارشد وزارت علوم در آستانه آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ دانشگاه‌ها، با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نشست مشترک برگزار کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عبدالرضا باقری به همراه تعدادی از معاونان وزارتخانه و برخی از روسای دانشگاه ها با رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آستانه آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ دانشگاه‌ها دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این نشست مشترک که در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، مشکلات ناشی از عدم تخصیص کامل بودجه جهت تعمیرات خوابگاه‌ها، قراردادهای پیمانکاری، لزوم تخصیص ارز دانشجویی و فرصت مطالعاتی و ارز لازم جهت ادامه همکاری با پایگاه‌های اطلاعاتی و تأمین مایحتاج آزمایشگاهی و همچنین مشکلات دانشجویان تحت تعقیب قضایی و پاداش بازنشستگی را با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

در این نشست مشترک معاونان آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، تبریز، تربیت مدرس و علامه طباطبایی و رئیس امور علمی سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند.

همچنین در نشست جداگانه‌ای عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی و حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، با علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

باقری در این دیدار مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند؛ مشکلات مالی و ارزی، پاداش بازنشستگی و موضوع دانشجویان تحت تعقیب قضایی از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد و نایب رئیس مجلس در این زمینه قول مساعد برای رفع مشکلات داد.

نظر شما