شناسهٔ خبر: 56298 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جامعه‌شناسی خشونت و  آزارجنسی» منتشر شد

کتاب «جامعه‌شناسی خشونت و  آزارجنسی» نوشته امیررضا پرحلم منتشر و روانه بازار کتاب شد.

«جامعه‌شناسی خشونت و  آزارجنسی» منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انتشارات دستان کتاب «جامعه‌شناسی خشونت و  آزار جنسی» را به قلم امیررضا پرحلم منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

«جامعه‌شناسی خشونت و  آزاجنسی» به گفته نویسنده آن یک تحقیق جامع توام با آمار و ارقام به روز جهانی درباره خشونت و آزار جنسی و... و. است و به این مساله پرداخته است که چرا در جامعه ایرانی که معیارهای خاص دینی در آن پررنگ بوده، اکنون ۴۴ دهه پس از انقلاب اسلامی چنین رخدادهایی در حال اوج گرفتن است

امیررضا پرحلم در مقدمه خود بر این اثر نوشته است: این کتاب بنا ندارد به موشکافی سوال چرایی چنین رخدادهایی بپردازد بلکه قصدش این است که در کنار بررسی و ریشه‌یابی آزارهایی که نسبت به زنان  روا می‌شود، خشنونت جنسی را تا حد ممکن ارزیابی و تحلیل کند و برای این مساله به موضوع شناخت زنان و ساختار وجودی آنها اهمیت زیادی می‌دهد

این کتاب در فصل نخست به سراغ تبیین ماهیت خشونت می‌پردازد و انواع آن را مورد بررسی قرار داده و مصادیق آن را نیز بر می‌شمارد. در ادامه و در فصل دوم مساله خشنونت علیه زنان مورد توجه نویسنده کتاب قرار گرفته و آن را در انواع سنتها و فرهنگ‌ها مورد توجه قرار داده است. بررسی خشونت سیاسی علیه زنان، آزار جنسی، خشونت خانگی و تجاوز مساول دیگری بوده که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است. دو فصل از این اثر نیز به موضوع نفی خشونت علیه زنان و دوران پسا خشونت پرداخته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: خشونت در جهان امروز، ابعاد نگران‌کننده‌ای یافته است. آزارهای جنسی دیگر حد و مرزی نمی‌شناسد. از خیابان‌های دهلی، قاهره و محله‌های بدنام لندن و نیویورک گرفته تا گذرگاه‌های داکار در بنگلادش و کوچه پس کوچه‌های ویتنام. در دوره نوین، کارکردهای خشنونت علیه زنان و همچنین شیوه‌های آزاررسانی جنسی تغییر کرده اما آزارهای جنسی کماکان وجود دارد. این اثر  یک تحقیق جامع با آمارهای روز شده جهانی است که به این موضوعات می‌پردازد.

این کتاب را نشر دستان با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما