شناسهٔ خبر: 56383 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی «فلسفه فضای مجازی» در سرای اهل قلم

نشست نقد و بررسی کتاب «فلسفه فضای مجازی» سه‌شنبه سوم مهرماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

بررسی «فلسفه فضای مجازی» در سرای اهل قلم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست نقد و بررسی کتاب «فلسفه فضای مجازی» سه‌شنبه سوم مهرماه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

سید سعیدرضا عاملی، احسان شاه قاسمی و حمیده مولایی در این برنامه حضور دارند و درباره کتاب مذکور سخنرانی می‌کنند.

کتاب فلسفه فضای مجازی جدیدترین کتاب سعیدرضا عاملی؛ رییس دانشکده مطالعات جهان، درباره فضای مجازی است که از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است. این کتاب، نهمین مجلد از مجموعه فرهنگ، رسانه و فضای مجازی است که در ۲۵۴ صفحه و با تیراژ ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

فضای مجازی با ماهیتی متفاوت از فضای فیزیکی، ظرفیتی پویا، جهانی و اثرگذار به آن بخشیده است. فضای مجازی از یک ماهیت عددی، تعاملی، هایپرلینک و غیرمرکزی و در عین حال متعلق به فضایی است که همه‌جاحاضر و منعطف نسبت به تغییر متمایل به بی‌نهایت است. با چنین رویکردی به فضای مجازی این کتاب تلاشی برای ارائه تصویری فلسفی و هستی شناختی از فناوری اطلاعات و ارتباطات و فلسفه هوش مصنوعی، رایانه و اطلاعات است. در این کتاب می‌توان با خصوصیات ماهیتی و ذاتی فضای مجازی آشنا شد و الگوی متفاوتی از درک فضای مجازی بر بستر پارادایم دوفضایی‌شدن را دریافت کرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند سه‌شنبه سوم مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی کوچه خواجه نصیر شماره دو مراجعه کنند.

نظر شما