شناسهٔ خبر: 56395 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جرئیات تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد اعلام شد

تسهیلات دانشجویی بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان نوورود (دانشجویان سال اول دوره‌های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری) در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ اعطا می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بر اساس آیین‌نامه «پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور (با عنوان سابق: آیین‌نامه اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر)»، بنیاد ملی نخبگان تسهیلات ویژه‌ای را به دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

این تسهیلات شامل راتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توان‌مندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی و اعتبار توان‌مندی کارآفرینی می شود که به دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌ شود.

شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات به شرح زیر است:

دانشجویان هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که واجد شرایط مذکور در «شیوه‌نامه اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷» (کلیک کنید) هستند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

ثبت‌نام دانشجویان سال‌های دوم و بالاتر دانشگاه‌ها از تاریخ ۱۳۹۷/۴/۵ آغاز شد و در تاریخ ۱۳۹۷/۵/۱۵به پایان رسید و ثبت‌نام دانشجویان سال اول دانشگاه‌ها از تاریخ ۱۳۹۷/۷/۱ آغاز می‌شود و فرصت نهایی آنان برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست، سی‌ام مهر ماه سال جاری است. 

دانشجویان متقاضی اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارک حداکثر تا تاریخ۱۳۹۷/۷/۳۰ در سایت گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب کنند. 

در سال اول مقطع کارشناسی، صرفاً دانشجویانی که واجد حداقل یکی از شرایط زیر باشند، مشمول تسهیلات دانشجویی می‌شوند؛

- دارندگان مدال طلا یا نقره کشوری در المپیادهای ملی دانش‌آموزی

- دارندگان رتبه ۱ تا ۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه ریاضی و فنی

- دارندگان رتبه ۱ تا ۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربی

- دارندگان رتبه ۱ تا ۸۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی

- دارندگان رتبه ۱ تا ۴۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر

شرایط پذیرش افرادی که مشمول جایزه شده اند

دانشجویانی که به دلیل داشتن یکی از شرایط فوق، بدون محاسبه امتیاز، مشمول جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان می‌شوند، برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید همانند سایر متقاضیان، اطلاعات خود را در سامانه اطلاعاتی بنیاد بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند.

برگزیدگان جایزه شهید احدی بنیاد ملی نخبگان، در سال اول تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، بدون محاسبه امتیاز، مشمول تسهیلات دانشجویی می‌شوند.

دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای باید مشخصات فردی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در پورتال آموزشی دانشگاه، در سامانه درج کنند.

دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی باید مشخصات فردی، سوابق تحصیلی و فعالیت‌های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در پورتال آموزشی دانشگاه در سامانه درج کنند.

همچنین سوابق درج‌شده در پرونده الکترونیکی خود در خصوص کسب مدال در المپیادهای دانش‌آموزی ، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه ، کسب رتبه برتر در المپیادهای دانشجویی و اختراعات مورد تأیید بنیاد را بررسی و در صورت نقص، در بخش «ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات» درج کنند.

پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. ثبت اطلاعات،‌ بررسی پرونده و اعلام نتایج، صرفاً از طریق سامانه مذکور و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

نظر شما