شناسهٔ خبر: 56421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین فرصت مراکز علمی و کاربردی برای جدا شدن از دستگاههای دولتی

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آخرین وضعیت واگذاری مراکز علمی و کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد حسین امید  درباره آخرین وضعیت واگذاری مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی به بخش خصوصی گفت: مراکز علمی کاربردی وابسته به بخش دولتی تا پایان شهریور ۹۸ فرصت دارند یا به بخش غیر دولتی واگذار شده و یا اینکه تعطیل شوند.

وی ادامه داد: تصمیم گیری دراین خصوص با دانشگاه جامع علمی کاربردی نبوده و با دستگاه‌های اجرایی است که هنوز دستگاه‌ها تصمیمی دراین خصوص اتخاذ نکرده اند، حدود ۳۰۰ مرکز علمی و کاربردی به بخش دولتی وابسته هستند بعد از اینکه این مراکز تعیین تکلیف شوند، ۶۰۰ مرکز علمی و کاربردی باقی می ماند.  

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: قانون این اجازه را به این مراکز داده است تا با واگذاری به بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی درباره اینکه آیا واگذاری این مراکز به بخش خصوصی خللی در روند فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایجاد نخواهد کرد،افزود: با توجه به اینکه تعداد دانشجو کاهش داشته این روند تاثیری در فعالیت دانشگاه نداشته، بدون مراکز دولتی ما ۴۰۰ هزار ظرفیت داشتیم که ۵۰ نفر متقاضی آن هستند.

به گزارش مهر، شورای عالی اداری کشور مصوبه‌ای تصویب کرد که این مصوبه دو بند اساسی دارد. بند اول آن به مراکز علمی، پژوهشی و بند دوم نیز به مراکز علمی کاربردی اختصاص داده شده و این مصوبه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

براساس بند ۱ این مصوبه، موسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند. در بند ۲ مصوبه نیز تاکید شده، مراکز علمی  کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تا پایان سال ۹۷ – ۹۸ به بخش غیردولتی واگذار شوند، در غیر این صورت این مراکز منحل خواهند شد.

نظر شما