شناسهٔ خبر: 56450 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش مجید حسینی به ابلاغیه اتاق اصناف درباره توقف کتاب‌فروشی در باغ کتاب

سیدمجید حسینی، در واکنش به انتشار خبر تصمیم اتاق اصناف برای توقف کتاب‌فروشی در باغ کتاب گفت: تاکید داریم که اتحادیه ناشران و کتابفروشان، مسائل فرهنگی و مدنی کشور را وارد مباحث داخلی و انتخاباتی نکند.

باغ کتاب بر فعالیت کتاب‌فروشان تاثیر منفی نداشته است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سیدمجید حسینی؛ مدیرعامل باغ کتاب تهران درباره تصمیم اتاق اصناف مبنی بر توقف فعالیت کتاب‌فروشی‌ها در باغ کتاب با ورود اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، بیان کرد: تا این لحظه از اتاق اصناف ابلاغیه‌ای به دست من نرسیده که بخواهم اظهار نظری داشته باشم. طبیعتا اگر اتاق اصناف، موضعی درباره باغ کتاب، به‌عنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی کشور دارد، ابتدا باید مسئولان باغ کتاب را در جریان قرار دهد.
 
وی درباره ابلاغ اتاق اصناف به اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان برای جمع‌آوری و تعطیلی کتاب‌فروشی‌های باغ کتاب براساس قوانین نظام صنفی افزود: بهتر بود، این ابلاغ ابتدا برای مسئولان باغ کتاب ارسال می‌شد. به‌عبارت دیگر،  قاضی ابتدا باید کسی را که متهم کرده در جریان قرار بدهد نه سایرین را. مسئولان باغ کتاب، صرفا براساس خبر یک رسانه، نمی‌توانند اقدامی انجام بدهند. باید به لحاظ حقوقی موضوع اعلام شود تا بتوان به آن  رسیدگی کرد.
 
وی افزود: منتطر هستیم اگر ابلاغیه‌ای وجود دارد، به دست مسئولان باغ کتاب برسد و توضیحات نیز طرح شود. اما تاکید دارم اولا باغ کتاب تهران کتاب‌فروشی نیست، باغ کتاب تهران در واقع مجموعه‌ای چند منظوره از فعالیت‌های فرهنگی است که در آن و در کنار مراکز علم، باشگاه روباتیک و سینماها، کتاب هم فروخته می‌شود.

باغ کتاب کتاب‌فروشی نیست
حسینی با تاکید بر این نکته که باغ کتاب تهران به هیچ‌وجه یک کتاب‌فروشی نیست، ادامه داد: باغ کتاب تهران، مکانی برای ترویج فرهنگ، هنر و طبیعتا افزایش سرانه مطالعه کتاب است. همه تلاش ما، افزایش سرانه مطالعه است و مشتریان و طرفداران باغ کتاب علاقه‌اند از باغ کتاب، اقلام فرهنگی اعم از کتاب و لوازم‌التحریر نیز تهیه کنند و یا از بخش سینما و رستوران این فضا استفاده کنند.
 
مدیرعامل باغ کتاب تهران درباره فروش کتاب در باغ کتاب تهران گفت: صاحبان مجوز نشر می‌توانند کنار تولید، به فروش محصولات خود اقدام کنند. مجموعه «نشر شهر» نیز به‌عنوان متکفل باغ کتاب، از 14 سال پیش با دریافت مجوز در حوزه انتشار کتاب فعالیت دارد.

حسینی، درباره تاثیر فروش کتاب در باغ کتاب بر فعالیت کتاب‌فروشان به‌عنوان دلیل اصلی تصمیم اتاق اصناف برای توقف فعالیت این بخش از باغ کتاب گفت: آمارها به‌هیچ‌وجه تاثیر منفی کتاب‌فروشی باغ کتاب بر فعالیت کتابفروشان را نشان نمی‌دهد.

اتحادیه مباحث انتخاباتی را به مسائل فرهنگی وارد نکند
وی مباحث چند روز گذشته درباره کتاب‌فروشی در باغ کتاب را با انتخابات چند ماه آینده اتحادیه ناشران و کتابفروشان مرتبط دانست و بیان کرد: چند ماه مانده به برگزاری انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سلسله مباحثی درباره باغ کتاب طرح می‌شود که احتمالا اثراتی بر انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان داشته باشد.
 
حسینی افزود: ضمن اینکه امیدواریم اتحادیه انتخابات خوبی داشته باشد، به‌هیچ وجه به این موضوعات ورود نمی‌کنیم. تاکید داریم که اتحادیه ناشران و کتابفروشان، مسائل فرهنگی و مدنی کشور را وارد مباحث داخلی و انتخاباتی نکند و از دوستانمان در اتحادیه می‌خواهیم این مباحث را بعد از انتخابات پیگیری کنند.

نظر شما