شناسهٔ خبر: 56460 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش حضور اساتید در تشکل های صنفی و سیاسی

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بعد از انقلاب حضور دانشجویان در انجمن های علمی، سیاسی و صنفی افزایش یافت و حتی اساتید در بسیاری از تشکل ها به ویژه تشکل های صنفی و سیاسی حضور فعال یافتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشست شنبه های انقلاب با موضوع دست آوردهای آموزش عالی طی ۴۰ سال گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد، محمد مهدی زاهدی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته گفت: افزایش کمی و کیفی رشته و مقاطع تحصیلی، افزایش کمی و کیفی موسسات پژوهشی و پژوهشگاه‌ها با رویکرد کاربردی، راه اندازی مجلات علمی و ارتباط صنعت و دانشگاه برخی از دستاوردهای آموزش عالی طی ۴۰ سال گذشته است.

وی ادامه داد: در حوزه علوم انسانی بعد از انقلاب اسلامی کارهای بزرگی صورت گرفته و البته در این حوزه در میانه راه بوده و تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما کارهای بزرگی در این حوزه صورت گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: نقشه سند جامع علمی از جمله اسنادی است که طی پنج سال و براساس اسناد بالادستی ایجاد شد که باید کشور براساس این برنامه فعالیت کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب حضور دانشجویان در انجمن های علمی، سیاسی و صنفی افزایش یافت و حتی اساتید در بسیاری از تشکل ها و انجمن های علمی به ویژه تشکل های  صنفی و سیاسی حضور فعالی یافتند که قبلا چنین اجازه ای نداشتند.

زاهدی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده است که یک نشاط علمی بین دانشجویان و اعضای هیات علمی صورت گیرد.

نظر شما