شناسهٔ خبر: 56495 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کاهش فرصت مطالعاتی دانشجویان و اساتید دانشگاه الزهرا به دنبال مشکلات ارزی

رییس دانشگاه الزهرا با اشاره به کاهش فرصت مطالعاتی دانشجویان و اساتید این دانشگاه به دلیل مشکلات ارزی در سال جاری گفت: ظرفیت استفاده از فرصت مطالعاتی دانشجویان و اساتید دانشگاه الزهرا برای امسال با توجه به بودجه دانشگاه خواهد بود.

دانشگاه الزهرا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر ملانظری ضمن بیان این مطلب به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه الزهرا در سال جاری پرداخت و افزود: رصد فارغ‌التحصیلان با کمک انجمن دانش آموختگان و معاونت آموزشی و پژوهشی یکی از مهم ترین اولویت‌هایی است که بطور جدی امسال در این دانشگاه پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه کارآفرینی دانشجویان را یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه الزهرا برای امسال عنوان کرد و گفت: برای سال جاری دوره‌های جدید کارآفرینی در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تعریف کرده ایم و این دوره‌ها از ماه جاری برای دانشجویان دانشگاه اجرایی می‌شود. ضمن اینکه ما دوره‌های کارورزی دانشجویان را بطور جدی فعال کردیم و یک سری دروس اختیاری به دروس آنها اضافه کردیم تا ورود آنها به بازار اشتغال راحت تر صورت بگیرد.

رییس دانشگاه الزهرا همچنین در خصوص وضعیت فرصت‌ مطالعاتی دانشجویان و اساتید این دانشگاه نیز اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه الزهرا برای اعزام دانشجویان و اساتید برای فرصت‌های مطالعاتی بر اساس بودجه تعیین می شود اما با افزایش نرخ‌ ارز در شرایط فعلی آمار اعزام برای استفاده از این فرصت‌ها در مقایسه با سال گذشته کاهش می‌یابد. علارقمی که ما مصوباتی از هیات امنا دریافت کرده بودیم که بتوانیم در فرایند ارتقا 5 دانشگاه به سطح دانشگاه های برتر بین الملل، دانشگاه الزهرا نیز جز 16 دانشگاه برتر کشور باشد که متاسفانه با شرایط فعلی این امکان سخت تر خواهد شد.

دکتر ملا نظری در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت تقریبی اعزام به فرصت‌های مطالعاتی در دانشگاه الزهرا هر ساله حدود 8 نفر استاد است امیدواریم امسال نیز بتوانیم این تعداد را به خارج اعزام کنیم.

نظر شما