شناسهٔ خبر: 56617 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقدوبررسی اثری از ادبیات کرواسی در خانه کتاب نشر دف

برنامه داستان‌خوانی کتاب و قهوه هفته آینده به کتابی از اسلاونکا دراکولیچ اختصاص دارد.

نقدوبررسی اثری از ادبیات کرواسی در خانه کتاب نشر دف

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «بالکان اکسپرس» نوشته اسلاونکا دراکولیچ نقدوبررسی می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«این کتاب درباره  جنگ آنطور که هر روز در صفحه  تلویزیون های‌مان می‌بینیم یا در روزنامه‌ها می‌خوانیم نیست . بالکان اکسپرس از جایی شروع می‌شود که اخبار تمام می‌شود ؛ جایی بین وقایع و تحلیل‌ها، و روایت‌های شخصی آدم‌ها، زیرا جنگ فقط در جبهه‌های نبرد اتفاق نمی‌افتد ، جنگ در همه جا هست و همه  ما درگیرش هستیم . من از آن سوی جنگ حرف می‌زنم ، از آن چهره  نادیدنی جنگ. از این که چه طور آرام آرام ما را از درون تغییر می‌دهد . اگر این نیمه داستان-نیمه مقاله‌های کوتاه من حرفی برای خواننده داشته باشد ، همین است : همین تغییر ارزش‌ها، طرز فکر و نحوه  نگاه فرد به دنیا که در این وجه درونی جنگ اتفاق می‌افتد - تغییری که آن چنان به سرعت هویت درونی فرد را فرامی‌گیرد که آدم دیگر به سختی می‌تواند خودش را بازبشناسد.»

از آثار دیگر این نویسنده که به فارسی نیز برگردانده شده می‌توان به «کمونیسم رفت ما ماندیم و حتا خندیدیم» و « آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید» اشاره کرد.

نقدوبررسی کتاب «بالکان اکسپرس» با حضور فرزانه کرم‌پور یکشنبه 22 مهر از ساعت 18 در خانه کتاب نشر دف واقع در پل سیدخندان، حدفاصل سهرودی و شریعتی برگزار می‌شود.

نظر شما