شناسهٔ خبر: 56624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی دبیرخانه مرکزی برنامه های علمی در دانشگاه آزاد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دبیرخانه مرکزی برنامه های علمی در سازمان مرکزی و ۴۰ واحد ویژه این دانشگاه با هدف حل مسائل جامعه به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بیژن رنجبر با اشاره به تدوین نظام موضوعات پژوهشی برای مسئله محور کردن پایان نامه ها و رساله های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مراحل اولیه تدوین این نظام موضوعات، همزمان در معاونت پژوهش و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران انجام شد.

وی افزود: بدین ترتیب نظام موضوعات علمی استان تهران مشخص و قرار است به زودی توسط سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شود.

دکتر رنجبر ادامه داد: در همین راستا دبیرخانه مرکزی برنامه های علمی ذیل معاونت پژوهش و فناوری به زودی تشکیل می شود و ۴۰ دبیرخانه در ۴۰ واحد ویژه که متشکل از ۳۱ دانشگاه آزاد اسلامی استان و ۹ واحد جامع مستقل است، راه اندازی خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت ها در دبیرخانه نظام موضوعات پژوهشی با توجه به نظام پایشی (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای) انجام خواهد شد، گفت: دبیرخانه های استانی باید چالش ها و معضلات مختلف استان را احصاء کرده و حل این معضلات را در پایان نامه ها و رساله های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تعریف کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرایی شدن پایان نامه ها و رساله های دانشجویان ذیل نظام موضوعات پژوهشی، می تواند به حل مسائل جامعه کمک کند. این الگوی موفق می تواند در نظام آموزش عالی کشور نیز استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به راه اندازی ۴۰ سرای نوآوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه به دنبال آن است که دو بال پژوهش و فناوری را با راه اندازی دبیرخانه برنامه های علمی و سراهای نوآوری آزاد در واحدهای دانشگاهی فعال کند.

رنجبر عنوان کرد: در سراهای نوآوری آزاد، استعدادیابی، شناسایی و جذب نخبگان انجام خواهد شد و ارتباط علمی و اجتماعی با جامعه برقرار می شود. در این سراها مراکز رشد، پردیس های پارک علم و فناوری و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان حضور دارند.

نظر شما