شناسهٔ خبر: 56658 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سردیس برنزی استاد شجریان ساخته شد

کار ساخت سردیس برنزی محمدرضا شجریان به پایان رسیده و سازنده آن تصمیم نهایی برای تعیین محل نصب را به همایون شجریان سپرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از اطلاعات؛ سردیس برنزی محمدرضا شجریان ساخته‌ امیر باقری که از دو سال پیش آغاز شده بود به پایان رسید و هفته گذشته در فرهنگ خانه مرعشی تهران واقع درخیابان پاسداران، خیابان شهید عراقی، نبش صفا، شماره ۲۲ رونمایی شد.

این سردیس پیش از این در شاهرود و کنار مقبره ابوالحسن خرقانی در حالی رونمایی شده بود که با خمیر ساخته شده بود و حالا چهره‌ استاد کامل‌تر شده و به برنز بدل شده است. این اثر قرار است به خانواده‌ استاد شجریان تقدیم شود. تاکنون پیشنهادات بسیاری برای نصب این اثر شده است که ازجمله‌ آن‌ها می‌توان به سر درِ باغ هنر بم که متولی آن محمدرضا شجریان بوده‌ و همچنین ورودی تالار وحدت، خانه شاعران یا خانه هنرمندان اشاره کرد. اما سازنده‌ این مجسمه، تصمیم نهایی را به همایون شجریان سپرده است. امیر باقری همچنین قرار است مجسمه‌ خیام را برای نصب در شهر بلگراد بسازد. ساخت سردیس از زنده‌یادان نادرگلچین و غلام‌حسین بنان هم از دیگر آثاری است که این مجسمه‌ساز در برنامه‌های خود دارد.

نظر شما