شناسهٔ خبر: 56667 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسائل دانشگاه جدای از مسائل و مشکلات جامعه نیست

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به نقش تأثیرگذار معاونان فرهنگی و اجتماعی در حل مسائل و مشکلات جامعه گفت: مسائل دانشگاه جدای از مسائل و مشکلات جامعه نیست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مراسم تقدیر از دبیران شورای مدیران مناطق فرهنگی و معارفه دبیران شورای معاونان فرهنگی و اجتماعی مناطق ده گانه کشور برگزار شد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های دبیران شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: تلاش مسئولانی که در صف به انجام خدمت می‌پردازند بسیار بیشتر از مجموعه‌هایی است که در ستاد فعالیت دارند و امیدوارم این زحمات پر ثمر بوده و به نتایج مطلوبی ختم شود.

وی درخصوص دلیل تشکل شورای دبیران مناطق با عضویت معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها گفت: این شورا در گذشته در سطح مدیران فرهنگی فعالیت داشت و با بررسی پیشنهادات صورت گرفته از جانب معاونان فرهنگی، بر آن شدیم تا این شورا را در سطحی دیگر و با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور تشکیل دهیم.

معاون وزیر علوم گفت: امیدواریم این تغییر بتواند در حوزه سیاستگذاری مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها اثرات بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار معاونان فرهنگی و اجتماعی در حل مسائل و مشکلات جامعه خاطر نشان کرد: مسائل دانشگاه جدای از مسائل و مشکلات جامعه نیست، ممکن است برخی این مسائل را نشأت گرفته از دانشگاه بدانند ولی بررسی‌ها و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این مسائل در هم تنیده شده است.

غفاری نقش مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها را در هدایت و رفع مسائل پر اهمیت خواند و به مسئولیت خطیر معاونان در این خصوص اشاره کرد.

وی نشست‌های دبیران شورای معاونان را حلقه‌های اتصال مسئولان فرهنگی با یکدیگر خواند و افزود: برگزاری چنین جلساتی موجب همفکری و تبادل تجربیات شده و در حل مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها بسیار اثر گذار خواهد بود.

براساس این گزارش، ایران زاده معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، جانعلی زاده معاون فرهنگی دانشگاه مازندران، علی جو معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه، بهرامی معاون فرهنگی دانشگاه اراک، شیرخانی معاون فرهنگی دانشگاه ایلام، شانظری معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان، واعظی معاون فرهنگی دانشگاه شیراز، بلاغت معاون فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، طاهری معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد و هوشمند معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز به ترتیب مناطق یک تا ده به عنوان دبیر شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و اجتماعی منطقه منصوب شدند.

دبیرخانه شورای هماهنگی هر منطقه در این دانشگاه‌ها مستقر می‌شود. همچنین در این مراسم از خدمات دبیران سابق شورای مدیران فرهنگی تقدیر و تشکر شد.

نظر شما