شناسهٔ خبر: 56742 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست انتقال تجربیات علمی بین دانشگاههای ایران و دنیا

نشست «بین المللی خاورمیانه - اروپا: همکاری در انتقال تجربیات پژوهشی برای دستیابی به آینده پایدار» ۲۷ تا ۲۹ مهرماه به میزبانی دانشگاه تهران در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عباس زارعی هنزکی دبیر علمی این نشست گفت: در این نشست پژوهشگران موسسات پژوهشی و مدیران تصمیم‌ساز از کشورهای مختلف اروپایی از جمله اتریش، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، پرتقال، سوئد و سوئیس و نیز کشورهای خاورمیانه حضور دارند.

وی افزود: مهم‌ترین هدف این نشست ایجاد و تقویت انجمنی متشکل از تصمیم گیران کلیدی از موسسات علمی و پژوهشی خاورمیانه و اروپا، ایجاد ارتباط میان تیم‌های پژوهشی، یافتن راهکار برای غلبه بر موانع در همکاری‌های پژوهشی و نوآوری، شامل موانع سازمانی، موانع عملی و موانع فرهنگی، تقویت همکاری‌های بین‌المللی در ارتباط با تحقیق و نوآوری و یادگیری با هم و از یکدیگر است.

به گفته دبیر علمی نشست، مسائلی همچون خط مشی نوآوری و علم، نقاط قوت و ضعف در همکاری‌های علمی و پژوهشی در خاورمیانه و بین کشورهای خاورمیانه و اروپا، چهار حوزه پژوهشی آب، انرژی‌های تجدیدپذیر، بیماری‌های غیرواگیر و مسائل شهری و شهرنشینی و نوآوری‌های مربوط به آنها و ارتباط آنها با یکدیگر، انتقال تکنولوژی و مهارت، ثبت اختراع و ارزیابی کیفیت، ایجاد و گسترش همکاری‌های پژوهشی و نوآوری در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

زارعی هنزکی اظهار داشت: این نشست بر اساس طرحی که سازمان ملل با عنوان شبکه آب و انرژی و غذا دنبال می‌کند توسط دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران با محوریت دانشگاه تهران برنامه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: این پنج دانشگاه برتر کشور با تشکیل یک کنسرسیوم و الگوبرداری از این شبکه، نشست بین‌المللی خاورمیانه و اروپا را در دستور کار خود قرار دادند.

دبیر علمی این نشست خاطرنشان کرد: در این نشست سه‌روزه محققان داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاران در پنل‌های تخصصی به بررسی چالش‌های موجود این چهار حوزه در منطقه می‌پردازند.

نظر شما