شناسهٔ خبر: 56760 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اهدای جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار به تاخیر افتاد

با اعلام هیئت امنای جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار، برگزاری مراسم پایانی چهارمین دوره این جایزه به تاخیر افتاده است و جزئیات برگزاری مراسم در آینده اعلام خواهد شد.

اهدای جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار به تاخیر افتاد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  با اعلام هیئت امنای جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار، برگزاری مراسم پایانی چهارمین دوره این جایزه به تاخیر افتاده است و جزئیات برگزاری مراسم در آینده اعلام خواهد شد. 

بیانیه «گنجینه پژوهشی ایرج افشار» در این زمینه به این شرح است: «چنانکه علاقه‌مندان آگاهی دارند،در ۱۶ مهر ماه، سالروز میلاد استاد افشار، گنجینۀ پژوهشی استاد ایرج افشار، به بهترین پایان نامۀ دکتری در زمینۀ کتابداری(علم اطلاعات و دانش شناسی) به انتخاب هیئت داوران، در مراسمی خاص جایزه‌ای اعطاء می‌کند. از آنجا که امسال (۱۳۹۷ش) بنابر تصمیم هیأت داوری و موافقت فرزندان استاد، در نحوۀ انتخاب و موضوع جایزه تغییراتی داده شده است، مراسم با تأخیر برگزار خواهد شد. جزئیات برگزاری مراسم در اطلاعیه بعدی به اطلاع مشتاقان خواهد رسید.»

سومین دوره این جایزه در مهرماه ۹۶ برگزار شده بود و طی آن پایان‌نامه دکتری حمید کشاورز با عنوان طراحی و تبیین مدل ارزیابی باورپذیر اطلاعات وب به عنوان برگزیده نهایی انتخاب شده بود. هدف از اعطای جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار، تداوم نیت‌های ایرج افشار در حفظ و گسترش علم و فرهنگ ایرانی عنوان شده است. 



«گنجینه پژوهشی ایرج افشار» که از سال ۱۳۷۸ به مرکز دائره‌المعارف اسلامی سپرده شده است، به اذعان متخصصان امر، از مجموعه‌های نادر پژوهشی در سطح جهانی است و کتابواره آن مشتمل بر فهرست مقاله‌ها، رساله‌ها، جزوه‌های کمیاب در سال ۱۳۹۵ از سوی دائره‌المعارف بزرگ اسلامی و موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

نظر شما