شناسهٔ خبر: 56771 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نحوه تامین اعتبار پروژه ارتقاء دانشگاه‌ها به تراز بین المللی

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه هایی که در پروژه ارتقاء دانشگاه‌ها قرار است به تراز بین المللی برسند، متناسب با امتیازاتی که کسب می کنند تامین اعتبار می شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی شریعتی نیاسر با اشاره به آخرین وضعیت ارتقاء ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی گفت: بحث پروژه ارتقاء دانشگاه‌ها به تراز بین المللی به خوبی پیش می رود.

وی ادامه داد: گزارش آن همچنین به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شده و عملکرد این دانشگاه ها در سال  های ۹۶-۹۵ ارزیابی شده است و این دانشگاه ها متناسب با امتیازاتی که کسب می کنند، تامین اعتبار می شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در برخی از دانشگاه ها با پیشنهاد معاونت آموزشی وزارت علوم و با مصوبه هیات امنا بین ۳ تا ۵ درصد از درآمد اختصاصی دانشگاه را برای ارتقاء پروژه مذکور اختصاص داده و برخی دیگر از دانشگاه ها نیز این مصوبه را در دست بررسی دارند.

به گزارش مهر، این پروژه از سوی معاون اول رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سال ۹۶ در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم قرار گرفت و از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور خواسته شد که طرح های خود را به وزارت علوم ارائه کنند.

پس از ارزیابی برنامه های ارسالی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، برنامه ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی مورد تایید قرار گرفت و کمیته نظارت بر این پروژه با عضویت صاحبنظران برتر کشور شکل گرفت که از بین دانشگاه ها و پژوهشگاه های مذکور تلاش می شود حداقل ظرف ۱۰ سال آینده ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه کشور در فهرست ۲۰۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی برتر دنیا قرار گیرد.

نظر شما