شناسهٔ خبر: 56785 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمایز مدرک دانشگاه "استاد فرشچیان" با سایر مدارک دانشگاهی

رئیس کمیته هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف از تاسیس دانشگاه استاد فرشچیان را احیای سنت استاد شاگردی در حیطه هنر عنوان کرد و گفت: از این دانشگاه انتظاری برای دادن مدارک معمولی که دانشگاه‌های هنری دیگر می‌دهند نیست، بلکه از سوی اساتید اجازه نامه‌هایی به شاگردان داده خواهد شد که مورد تایید آموزش عالی قرار خواهد گرفت.

نشست خبری افتتاح دانشگاه «فرشچیان»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمدحسین ایمانی خوشخو امروز شنبه در نشست خبری آئین گشایش هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان اظهار کرد: در سال 90 با تاسیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان بالاترین نهاد در حوزه علم و فرهنگ و هنر شورا بیش از گذشته وارد مباحث هنری شد و وظیفه پرداختن به موضوعات هنری که در کشور بلاتکلیف مانده‌اند بر عهده گرفت که یکی از این موضوعات تاسیس همین دانشگاه بود.

وی ادامه داد: استاد فرشچیان شخصا در دوره چندین تن از وزراء این مبحث را پیگیری کرده بود و در نهایت این طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

رئیس کمیته هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تاکید کرد: ما نمی‌خواستیم یک دانشگاه به دانشگاه‌های دیگر اضافه کنیم. بلکه هدفمان این بود که یک سنت را در کشور احیاء کنیم یعنی سنت استاد شاگردی که به تدریج در کشور فقط به ذوق و علاقه هنرمندان منتهی می‌شد و به عنوان یک جریان در کشور حضور نداشت.

ایمانی خوشخو یادآور شد: البته از سوی دیگر جاذبه دانشگاه‌های هنری، بعضی از افرادی که ذوق هنری داشتند را به سمت خود می‌کشید و در نهایت سنت استاد شاگردی به فراموشی سپرده می‌شد. به همین جهت ما به یک سیستم جدید مورد تایید سیستم آموزش عالی کشور نیاز داشتیم.

رئیس کمیته هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پس از مطرح شدن تاسیس این دانشگاه برای احیای سنت استاد شاگردی و داشتن مکتب بسیاری از دستگاه‌های اجرایی علی رغم میل باتنی‌شان امکان متولی شدن در این حوزه را نداشتند و در نهایت دانشگاه آزاد در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حمایت از این طرح اعلام آمادگی کرد و کار پیش رفت.

وی افزود: خوشبختانه با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه به عنوان دارالفنونی در دل دانشگاه آزاد با مقرراتی خاص آغاز به کار خواهد کرد.

ایمانی خوشخو ادامه داد: با اراده‌ای که در دکتر ولایتی و دکتر تهرانچی می‌بینم امیدوارم در فاصله‌ای اندک گذشته جبران شود و بسیاری از استعدادهایی که برای شکوفایی به چنین محلی نیاز داشتند بتوانند رشد کنند.

رئیس کمیته هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این کمیسیون از به نتیجه رسیدن این طرح بسیار خوشحال است،‌ گفت: از این دانشگاه انتظاری برای دادن مدارک معمولی که دانشگاه‌های هنری دیگر می‌دهند نیست، بلکه از سوی اساتید اجازه نامه‌هایی به شاگردان داده خواهد شد که مورد تایید آموزش عالی قرار خواهد گرفت.

نظر شما