شناسهٔ خبر: 56825 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارائه تسهیلات مالی به کارگاه‌های مهارت محور دانشجویی

شیوه نامه حمایت از کارگاه‌های مهارت محور و تولیدی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شیوه نامه حمایت از کارگاه‌های مهارت محور و تولیدی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مصوب هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شد.

براساس این شیوه نامه، در صورت ارایه مستندات و رعایت ضوابط اعلام شده به هر یک از کارگاه های مشمول این شیوه نامه یک میلیارد ریال تسهیلات با تنفس یکساله پرداخت می شود. بخش هایی از این شیوه نامه به شرح زیر است:

شرایط لازم برای حمایت از کارگاه ها

براساس این شیوه نامه، کارگاه‌هایی مشمول حمایت می شوند که مجوز راه اندازی آن‌ها در هیات رئیسه دانشگاه مصوب شده باشد، همچنین طرح توجیهی کسب و کار آنها به تایید رسیده باشدو اینکه کارگاه هایی حمایت شده و تسهیلات دریافت می کنند که افراد فعال در آن دانشجو باشند.

انواع حمایت صندوق

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، از طریق اعطای تسهیلات و مشارکت مالی از طریق سرمایه گذاری از این کارگاه ها حمایت می کند.

براساس این شیوه نامه، سقف تسهیلات برای هرکارگاه یک میلیارد ریال تعیین شده و میزان کارمزد تسهیلات ۴ درصد است و پرداخت تسهیلات در ۲ مرحله انجام شده در مرحله اول  و زمان راه اندازی و شروع فعالیت  کارگاه ۵۰ درصد پرداخت شده و مابقی اعتبار پس از ارائه گزارش گروه ناظر مبتنی برپیشرفت ۵۰ درصدی طرح، پرداخت می شود.

 ضوابط بازپرداخت تسهیلات

براساس این شیوه نامه، تسهیلات دریافتی با یکسال تنفس از زمان دریافت در هر مرحله، از سوی دانشگاه به صورت یک جا به صندوق باز پرداخت می شود. بنا به تشخیص شورا و تایید رییس صندوق، زمان بازپرداخت حداکثر طی ۱۲ قسط دربازه زمانی ۱۲ ماهه امکان پذیر است.

مشارکت مالی از طریق سرمایه گذاری

در مواردی که کارگاه برای اجرای طرح خود متقاضی مشارکت مالی با صندوق باشد، مطابق مقررات و آیین نامه مالی و معاملاتی صندوق، موضوع برای تصمیم گیری به کمیسیون سرمایه گذاری صندوق ارجاع می شود.

نظر شما