شناسهٔ خبر: 56842 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

منتشرنشده‌هایی از سایه، کدکنی و موحد در تازه‌ترین شماره «بخارا»

شماره یکصد و بیست و هفتم مجله «بخارا» با دو شعر منتشرنشده از هوشنگ ابتهاج (سایه) و دو مقاله چاپ نشده از محمدرضا شفیعی کدکنی و محمدعلی موحد، از امروز در دکه‌های روزنامه فروشی عرضه شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در این شماره بخارا (۱۲۷) دو شعر از سرودهای منتشر نشده هوشنگ ابتهاج (سایه) و همچنین یادنامه مفصلی درباره زنده‌یاد غلامحسین صدیقی به همراه تصاویر و اسناد آمده است.

تندیس و در رثای دوست، عناوین دو شعر منتشرنشده از هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) هستند. در بخش نقد ادبی، مطلبی با عنوان «آستین» و «شروطی» از محمدرضا شفیعی کدکنی آمده است. در بخش زبان‌شناسی هم بخش دوم مقاله زبان، ثمره تکامل بشر از محمدرضا باطنی را می‌خوانیم.

در قسمت مثنوی‌پژوهی، قله قاف عرفان و شاعرانگی از محمدعلی موحد، آمده است و در بخش تاریخ ادبیات فارسی، هفتمین شماره از سلسله مطالب مسعود جعفری جزی با عنوان تغییر جایگاه شاعران در تاریخ ادبیات را می‌خوانیم.

یازدهمین شماره نشر و تمدن از عبدالحسین آذرنگ و چهل و چهارمین شماره قلم‌رنجه از بهاءالدین خرمشاهی، پانزدهمین شماره در حواشی کتاب در ایران از محمود آموزگار، چهل و پنجمین شماره آویزه‌ها از میلاد عظیمی و هشتمین شماره در حاشیه ایرانشناسی از محمد افشین‌وفایی، بخش دیگری از مطالب این نشریه را تشکیل می‌دهند.

یادنامه دکتر غلامحسین صدیقی، گفتگو با عبدالحسین وهاب‌زاده و گزارش شب محسن میرزایی نیز به همراه چهل و هشتمین شماره از سلسله مطالب از چشمه خورشید به قلم هاشم رجب‌زاده و هفتمین شماره از مقالات به ترنم و ترانه از مهدی فیروزیان، بیست و چهارمین شماره از مطالب با عنوان کتاب‌ها و نشریاتی از تاجیکستان به قلم مسعود عرفانیان، چهارمین شماره کاریز از مجید سلیمانی و بیستمین شماره از مطالب یادداشت‌های یک کتابدار از یزدان منصوریان، در این شماره «بخارا» آمده است.

نظر شما