شناسهٔ خبر: 56858 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مذاکره با بانک مرکزی برای تعیین نرخ ارز دانشجویی ۶ ماهه دوم سال

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برای تعیین نرخ ارز دانشجویی در ۶ ماهه دوم سال درحال هماهنگی با بانک مرکزی هستیم و نتایج را در اطلاعیه ای به دانشجویان اعلام خواهیم کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی صدیقی ظهر امروز در حاشیه افتتاح رستوران های مکمل دانشگاه امیرکبیر گفت: با توجه به شرایط موجود مقداری در تامین مواد اولیه غذاخوری های دانشجویی مشکلاتی داشتیم که در حال رفع آنها هستیم.

وی افزود: ممکن است شرایط نوسانات بازار در برخی دانشگاهها بر کیفیت مواد اولیه غذای دانشجویی تاثیرگذار بوده اما برای جلوگیری از این موضوع بدنبال صنعتی سازی رستوران های دانشجویی و راه اندازی رستوران های مکمل هستیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: در مجموع نسبت به سال گذشته با افت جدی کیفیت غذای دانشجویی مواجه نیستیم گرچه وقتی غذا در رستوران های دانشجویی در حجم وسیعی پخت و توزیع می‌شود ممکن است مشکلاتی بوجود آید.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش کیفیت غذای دانشجویی بدنبال صنعتی سازی آشپزخانه های دانشگاهها هستیم که این موضوع علاوه بر بحث کیفیت در کاهش مصرف انرژی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

تا پایان امسال ۵۰ درصد آشپزخانه های دانشگاه ها صنعتی می شوند

صدیقی تاکید کرد: تا پایان امسال ۵۰ درصد آشپزخانه های دانشگاهها صنعتی سازی می‌شود و این روند در سال آینده نیز با کمک دانشگاهها و صندوق رفاه دانشجویان ادامه می یابد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: راه حل دوم برای افزایش کیفیت غذای دانشجویی، ایجاد رستوران های مکمل است که این رویه نیز در دانشگاهها در حال پیگیری است.

وی افزود: در رستوران های مکمل تنوع غذایی برای دانشجویان وجود دارد و غذا با کیفیت بیشتری به دانشجویان ارائه می‌شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در رستوران های مکمل، غذای دانشجویی با یارانه به دانشجویان ارائه می‌شود، بنابراین اکنون دانشجویان از روند فعالیت رستوران های مکمل در دانشگاهها رضایت دارند.

وی اظهار داشت: این مسیر در تمامی دانشگاهها پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: در طی چند روز گذشته در برخی دانشگاهها به صورت محدود اعتراضاتی در خصوص غذا وجود داشت که با برنامه ریزی های سازمان امور دانشجویان، مطمئنا کیفیت غذا و بهداشت غذای دانشجویی روز به روز افزایش می یابد.

صدیقی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده هیچ یک از آشپزخانه های دانشگاهها به صورت سنتی غذا طبخ نکنند.

رشد ۸.۵ درصدی قیمت غذای دانشجویی در سال جاری

وی اظهار داشت: قیمت غذای دانشجویی در مقایسه با سال گذشته حدود ۸.۵ درصد افزایش یافته که این میزان حداقل میزان افزایش بوده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت غذای دانشجویی از ۹۵۰ تا هزار و ۵۳۰ تومان است.

صدیقی افزود: در هر پرس غذای دانشجویی بین ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه از سوی دانشگاهها پرداخت می‌شود.

استفاده بیش از ۲۳ هزار دانشجو از ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص ارز دانشجویی نیز گفت: تا پایان شهریورماه بیش از ۲۰ هزار دانشجو از ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۳ هزار دانشجوی جدید نیز به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام شدند که در مجموع بیش از ۲۳ هزار دانشجو از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند.

صدیقی عنوان کرد: برای شش ماهه دوم سال منتظر تصمیم بانک مرکزی هستیم اما در مجموع به نظر می آید نرخ ارز دانشجویی در حال مشخص شدن است اما احتمالا نرخ ارز بر اساس ای تی اس باشد اما هنوز قطعیت کار و رقم قطعی مشخص نشده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: پس از قطعی شدن موضوع طی چند روز آینده سامانه مدارک دانشجویان فعال می‌شود و دانشجویان به تدریج معرفی خواهند شد.

وی گفت: هماهنگی های لازم را بانک مرکزی انجام می دهیم و نتایج را طی اطلاعیه ای به دانشجویان اعلام خواهیم کرد.

تبدیل معاونت های دانشجویی دانشگاه ها به سازمان دانشجویی

صدیقی در خصوص تبدیل معاونت های دانشجویی دانشگاهها به مراکز دانشجویی گفت: این موضوع به تدریج در حال انجام است.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح اختیارات معاونت های دانشجویی افزایش خواهد یافت وبدنبال آن حوزه خدمات دانشجویی یا سازمان خدمات دانشجویی در دانشگاهها ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: قرار است این موضوع طبق بخشنامه ای از سوی وزیر علوم به دانشگاهها ابلاغ شود.

صدیقی گفت: پس از ابلاغ موضوع از سوی وزیر، فعالیت های راه اندازی این مراکز آغاز خواهد شد که  اولویت اجرای این طرح در دانشگاههای سطح یک و دو خواهد بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: با اجرای این طرح، مدیریت دانشگاه‌ها دغدغه مسائل رفاهی را نخواهند داشت و سازمان خدمات دانشجویی فعالیت های مربوط به غذا، وام و خوابگاه دانشجویان را دنبال خواهد کرد.

نظر شما