شناسهٔ خبر: 56906 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بسترهای فرصت مطالعاتی داخل کشور برای اساتید پیام نور ایجاد شد

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور گفت: با توجه به مشکلات ارزی و عدم امکان و تقاضای ایجاد فرصت مطالعاتی در خارج از کشور، دانشگاه پیام نور این فرصت را در داخل فراهم کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدعلی کریمی با اشاره به اصلاح و بازنگری آیین نامه گرنت اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور گفت: این آیین نامه با رویکرد جدید کیفی گرایی و توجه به خروجی‌های پژوهشی مانند مقالات با کیفیت بالا، تولید فناوری های جدید، ثبت اختراعات و کتب ارزنده اصلاح می شود.

وی با عنوان اینکه انعطاف گرنت های پژوهشی در آیین نامه جدید افزایش خواهد یافت، افزود: در این آیین نامه امکان حمایت از رساله ها و پایان نامه های دانشجویی و همچنین فعالیت های پژوهشی با گستره عملی بالاتری فراهم می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور افزود: در گذشته اعضای هیات علمی می توانستند بخشی از گرنت علمی پژوهشی خود را برای حمایت از پایان نامه ها و رساله ها تخصیص دهند و در حال حاضر این امکان فراهم شده که اعضای هیات علمی با انعطاف بیشتری حتی کل اعتبار پژوهانه خود را به این سمت هدایت کنند.

ایجاد فرصت مطالعاتی در داخل

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: با توجه به مشکلات ارزی و عدم امکان و تقاضای ایجاد فرصت مطالعاتی در خارج از کشور، دانشگاه پیام نور این فرصت را در داخل فراهم کرده و اعضای هیات علمی دانشگاه می توانند در دانشگاه های معتبر داخل فرصت مطالعاتی داشته باشند.

نمایه نشریات علمی با رویکرد بین المللی

کریمی با اشاره به نشریات علمی – پژوهشی دانشگاه نیز گفت: نشریات علمی – پژوهشی دانشگاه پیام نور به زودی با رویکرد بین المللی (واجد DOI ) نمایه می شود.

نظر شما