شناسهٔ خبر: 56928 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درسگفتارهای پیر بوردیو درباره دولت کتاب شد

کتاب «درباره دولت» را سروش قرایی به فارسی ترجمه کرده و از سوی نشر مولی منتشر شده است. این اثر اولین کتاب جمع‌آوری شده از مجموعه میزگردها و سمینارهای پیر بوردیو است.

درسگفتارهای پیر بوردیو درباره دولت کتاب شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشر مولی» درسگفتارهای پیر بوردیو در کالج فرانسه (کولوژ دوفرانس) در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ را منتشر کرد.

این مجموعه درسگفتار که «درباره دولت» نام گرفته است برای اولین‌بار در فرانسه در سال ۲۰۱۲ گردآوری و منتشر شده بود. این کتاب اولین کتاب جمع‌آوری شده از مجموعه میزگردها و سمینارهای پیر بوردیو است.


پیر بوردیو در سال ۱۹۳۰ میلادی متولد و در سال ۲۰۰۲ میلادی درگذشت. وی جامعه‌شناس و مردم‌شناس سرشناس فرانسوی است که عمدتاً روی مسائلی نظیر دینامیک قدرت و انواع شیوه‌های انتقال قدرت در جامعه در درون و بین نسل‌های مختلف بحث می‌کند.

او تحت تأثیر گرامشی، هایدگر، مرلوپونتی، ویتگنشتاین، هوسرل، مارکس، وبر، دورکیم، کلود لوی-استروس و پانوسکی نظریهٔ شکل‌های فرهنگی، اجتماعی و سمبلیک سرمایه‌داری را در برابر شکل‌های اقتصادی سرمایه‌داری مطرح کرد.

کتاب «درباره دولت» را سروش قرایی به فارسی ترجمه کرده است و «نشر مولی» آن را با مقدمه عباس منوچهری در ۵۲۰ صفحه و با شمارگان ۷۲۰ نسخه منتشر کرده است. قیمت پشت جلد کتاب ۹۰ هزار تومان است.

نظر شما