شناسهٔ خبر: 56942 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنفرانس «تروریسم، درد مشترک جهان امروز» در اسپانیا برگزار می‌ شود

کنفرانس«تروریسم، درد مشترک جهان امروز» با هدف تبیین نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی از سوی رایزنی فرهنگی ایران با همکاری جبهه همبستگی با سوریه در اسپانیا برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  رایزنی فرهنگی ایران با همکاری جبهه همبستگی با سوریه در اسپانیا، کنفرانس «تروریسم، درد مشترک جهان امروز» را با هدف تبیین نامه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به جوانان غربی را برگزار خواهد کرد.

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با کارلوس پاز، دبیر جبهه همبستگی با سوریه در اسپانیا و نیز محسن بلال، روزنامه‌نگار سوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسماعیلی در این دیدار برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری کنفرانس‌هایی به منظور آگاهی‌بخشی مردم اسپانیا از واقعیت آنچه در منطقه خاورمیانه می‌گذرد و ارتباط آن با ظهور تروریسم در اروپا را تشریح کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان از این روزنامه‌نگاران دعوت کرد تا با خواندن دو نامه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جوانان غربی، در جریان نگاه ویژه ایشان به مقوله تروریسم در جهان قرار بگیرند.

وی همچنین گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درصدد برگزاری نشست‌هایی در شهرهای مختلف اسپانیاست تا با معرفی  و ارایه پیام‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، نگاه عمیق تاریخی و سیاسی ایشان را بیش از پیش به گوش جوانان اسپانیایی برساند.

در ادامه محسن بلال، روزنامه‌نگار سوری مقیم اسپانیا با استقبال از این برنامه‌ها گفت: در شهرهای جنوبی اسپانیا به ویژه در گرانادا و سویا، امکان برگزاری چنین نشست‌هایی وجود دارد و مورد استقبال جوانان آندلسی قرار خواهد گرفت.

وی آمادگی خود برای امکان‌سنجی به مظنور برگزاری کنفرانس‌های مد نظر رایزنی فرهنگی ایران در زمینه‌های یادشده را اعلام کرد.

کارلوس پاز، دبیر جبهه همبستگی با سوریه در اسپانیا نیز که سخنرانی های مختلفی در مادرید و دیگر شهرهای اسپانیا در دفاع از سوریه داشته است، از پیشنهادات طرح شده استقبال کرد و پذیرفت تا نشستی با موضوع نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را در یکی از دانشگاه‌های مادرید و یا در یک سالن عمومی شهر هماهنگ کند.

موضوع این کنفرانس «تروریسم، درد مشترک جهان امروز» انتخاب شد.

نظر شما