شناسهٔ خبر: 57074 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شوکران» پانزدهم میزبان سیدحسن امین است

پانزدهمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» دوشنبه ۲۱ آبان با حضور سیدحسن امین، استاد دانشگاه گلاسگو از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پیام فضلی نژاد در پانزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «شوکران» میزبان سیدحسن امین استاد دانشگاه گلاسگو می شود.

پرفسور امین متولد ١٣٢٧ در سبزوار، حقوق‌دان، فلسفه‌دان، ‌ادیب، نویسنده، مترجم، صاحب کرسی استاد تمام در دانشگاه گلاسگو در بریتانیا، دادستان شهر گلاسکو در دهه ١٩٩٠، وکیل دادگاه عالی اتحادیه اروپا و دادگاه حقوق بشر اروپایی، مدیر موسسه دایرة‌المعارف ایران، مسئول سازمان حقوقدان‌های جبهه ملی ایران، استاد راهنمای رئیس‌جمهور روحانی و مدیرمسئول ماهنامه حافظ است.

از تألیفات امین می‌توان به «تاریخ حقوق ایران»، «حقوق در جهان اسلام»، «افکار و احوال حاج ملاهادی سبزواری»، «بازتاب اسطوره بودا در ایران و اسلام»، «حقوق بشر و کثرت‌گرایی دینی»، «حقوق بیمه دریایی»، «ایران‌نامه: تاریخ منظوم ایران»، «بحرین پاره‌ای از ایران»، «شاهنامه امین» و «ترجمه تأملات نابهنگام نیچه» را نام برد.

وی همچنین آثاری را از فارسی به انگلیسی ترجمه کرده که «خاطرات و تألمات، اثر دکتر محمد مصدق» و «زین العارفین در فقه و سیاست در عصر صفوی» از جمله آن‌هاست.

امین معتقد است: اگر ما نتوانسته‌ایم شهروندان خوبی بسازیم و افراد پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها، در مقاماتی قرار گرفته‌اند که آن‌ها را متهم به نقض حقوق شهروندی و حقوق بشر می‌کنیم، در وهله اول نوک پیکان نقد به طرف خود ما باز می‌گردد که وظیفه‌مان را درست انجام نداده‌ایم. اگر مراجع فرهنگی و تربیتی خوبی باشیم، جامعه‌مان باید فاقد افرادی بود که ناقض حقوق بشر باشند. از الان شروع کنیم و بگوییم هر شهروند ایرانی باید مطابق انصاف و عدالت از حق تبعیت کند و مقابل ظلم بایستد؛ همه ما می‌توانیم از فردا انسان‌های بهتری باشیم.

«شوکران» محصول مشترک حوزه هنری و شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی علی قربانی است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن نیز روزهای سه‌شنبه ١٠ صبح، جمعه ۱۴ و یکشنبه ساعت ١٩ است.

علاقه‌مندان برای تماشای قسمت‌های قبلی برنامه به آرشیو شبکه چهارم سیما یا صفحات شوکران به نشانی  @ShokaranTV در فضای مجازی مراجعه کنند.

نظر شما