شناسهٔ خبر: 57188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات چهارمین اجلاس روسای دانشگاههای برتر ایران و روسیه اعلام شد

چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با هدف گسترش و تعمیق روابط علمی و دانشگاهی دو کشور ۳ آذرماه به میزبانی دانشگاه تهران در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با حضور روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور، روسا و هیات‌های نمایندگی دانشگاه‌های روسیه، مقامات سفارتی، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت‌علوم در کیش برگزار خواهد شد.

برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک میان دانشگاه‌های ایران و روسیه؛ مشکلات و چشم‌اندازها، تجربیات مدیریت دانشگاه‌ها در عرصه بین‌الملل، همکاری دانشگاه‌های ایران و روسیه در راستای ارتقا رتبه بین‌المللی دانشگاه‌ها و نگرش و رویکرد دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش‌های کاربردی و بنیادی را می‌توان از محورهای این اجلاس است.

دومین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه نیز در سال ۹۵ با هدف استفاده از توانمندی‌های دو طرف در راستای توسعه علم و فناوری و مشارکت در تامین نیازها و یافتن راه حل برای چالش‌ها در دو کشور روسیه و ایران با استفاده از توسعه شبکه بین دانشگاهی از یک طرف و اتصال آن به حوزه های فناوری از سوی دیگر به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

همچنین اجلاس‌های اول و سوم در سال‌های ۹۴ و ۹۶ در روسیه برگزار شد.

نظر شما