شناسهٔ خبر: 57200 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه مقالات آل بویه نقد و بررسی می‌شود

​مجموعه مقالات آل بویه از سوی شعبه استان خراسان انجمن ایرانی تاریخ نقد و بررسی می‌شود.

مجموعه مقالات آل بویه نقد و بررسی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ انجمن ایرانی تاریخ شعبه منطقه‌ای خراسان مجموعه مقالات آل بویه را رونمایی و نقد و بررسی می‌کند.
 
این نشست با حضور دکتر علی یحیایی (مترجم)، مجتبی خلیفه و جواد مهدوی برگزار می‌شود.

زمان برگزاری نشست چهارشنبه 30 آبان ساعت 16 است.

این کتاب برگردان دوازده مقاله نسبتاً مفصل از کتاب‌ها و مجلات گوناگون درباره حکومت‌های ایرانی و محلی کمتر شناخته‌شده آل بویه و آل‌کاکویه است که در سده‌های چهارم، پنجم و ششم هجری قمری بر سرزمین‌های گسترده‌ای از ایران، عراق، بین‌النهرین شمالی و عمان فرمانروایی داشتند.
 
 مترجمان کوشیده‌اند با رعایت امانتداری تجربیات و یافته‌های نویسندگان بسیار برجسته و ایران‌شناس این مجموعه مانند ناگل، باسورث، متحده، ژیوا، خان، بیوار، اَبوت و باون را در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اعم از رویدادها و سازمان‌های نظامی، اقتصادی و اداری، هنر و سکه‌شناسی، تاریخ‌نویسی و تاریخ‌نگاری، ترسل و نامه نگاری (‌دیوان انشا) و روابط این دو حکومت با دیگر حکومت ها مانند سامانیان، فاطمیان، غزنویان و سلجوقیان را به خوانندگان فارسی‌زبان انتقال دهند.
 
مجموعه دوم این مقالات که به زودی با پشتیبانی همین ناشر چاپ می‌شود، درباره شخصیت‌ها، تحولات فکری، هنر و تجارت دریایی این سده‌ها خواهد بود.
 
این نشست را شعبه استان خراسان انجمن ایرانی تاریخ به نشانی مشهد، دانشگاه فردوسی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دکتر علی شریعتی، تالار دکتر رجایی برگزار می‌کند.

نظر شما