شناسهٔ خبر: 57237 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه پیام نور با دانشگاه بانوان لاهور همکاری می کند

رئیس دانشگاه پیام نور با روسای دانشگاه های کالج دولتی، بانوان لاهور و مجازی پاکستان تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا زمانی در بازدید از دانشگاه های کالج دولتی، بانوان لاهور و مجازی پاکستان، به گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور اشاره کرد و  گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور ایران از پتانسیل و ظرفیت های بسیار ویژه ای در زمینه آموزش الکترونیکی و برگزاری آزمون های متمرکز و یکسان در سراسر کشور و خارج از کشور برخوردار است .

وی به ویژگی منحصر به فرد دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور در زمینه فناوری اطلاعات، تولید محتوای الکترونیکی و فراهم آوردن بسترهای ادامه تحصیل غیرحضوری و مجازی دارای زیرساخت های مطلوبی است.

رئیس دانشگاه پیام نور، جهت‌دهی علمی دانشگاه‌ها به سمت بین‌المللی شدن را ضروری دانست و تاکید کرد: باید دیپلماسی علمی را در عرصه بین‌المللی با هدف مبادله استاد، جذب دانشجو و انجام طرح‌های پژوهشی مشارکتی گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین به اهمیت جایگاه بانوان در دولت جمهوری اسلامی و بهره مندی از ظرفیت های و استعدادهای آنان اشاره کرد و گفت: حضور بانوان در تمامی عرصه های مدیریتی و همچنین تحصیل دانشجویان دختر در این دانشگاه یکی از ویژگی های مثبت دانشگاه پیام نور است و این دانشگاه بر خود می بالد که بانوان استاد و دانشجوی این دانشگاه در فضایی همراه با امنیت و آرامش، آزادانه در عرصه‌های علمی ملی و بین المللی شرکت می‌کنند و توانمندی‌های خود را به تمام دنیا نشان می‌دهند.

وی آغاز همکاری مشترک با دانشگاه های کشور پاکستان به ویژه دانشگاه بانوان لاهور را به فاک نیک گرفت و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور می تواند با بهره مندی از ظرفیت ها و شبکه عظیم متخصصانی که در سراسر کشور در اختیار دارد، خدمات ارزنده ای ارائه کند.

پروفسور حسن امیر شاه رئیس دانشگاه کالج دولتی، پروفسور فرخنده منظور رئیس کالج دانشگاهی بانوان لاهور و  پروفسور نوید مالک رئیس دانشگاه مجازی پاکستان نیز آمادگی خود را برای همکاری مشترک با دانشگاه پیام نور اعلام کردند.

گفتنی است، طبق این تفاهم نامه مقرر شد، طرفین در زمینه بهره مندی از اساتید دو دانشگاه در حوزه تدوین منابع آموزشی رشته زبان و ادبیات فارسی و چاپ مشترک کتاب، ارتقای سطح نشریات علمی دو کشور، برگزاری دوره های تحصیلی و مجازی آموزشی، ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان جهت ادامه تحصیل در ایران و پاکستان، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های دانش افزایی و پژوهشی کوتاه مدت برای اساتید و راه اندازی کرسی های مرتبط با ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی همکاری کنند.

نظر شما