شناسهٔ خبر: 57282 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست رسیدگی به مشکلات صنوف خانه سینما

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه فیلم و سالن سینما، لازم و ملزوم هم هستند درباره اولویت‌هایی که می‌تواند جزو کارهای رئیس جدید سازمان سینمایی قرار بگیرد، گفت: باید جلساتی به صورت مکرر در سازمان سینمایی برگزار شود تا مدیران ارشد این سازمان از ریز جزئیات فعالیت اصناف مطلع باشند، هیچ مدیری نمی‌تواند با یک یا دو بار جلسه رئوس مسائل صنفی را کاملا متوجه شود.

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ محمد قاصد اشرفی در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که چه انتظاراتی از رییس جدید سازمان سینمایی وجود دارد و انجام چه کارهایی می‌تواند در اولویت‌های او قرار بگیرد؟ بیان کرد: یکی از اقداماتی که باید در سازمان سینمایی صورت بگیرد، رسیدگی به مشکلات صنوف خانه سینما است. کاملا واضح است که رئیس سازمان سینمایی و هر شخص دیگری که در رأس هرم سازمانی قرار می‌گیرد و اصناف و انجمن‌هایی زیر نظر او فعالیت‌ می‌کنند، نمی‌تواند از همه چیز مطلع باشد.

او ادامه داد: کار صنوف را باید به خودشان واگذار کرد تا بتوانند انسجام خود را حفظ کنند و خط روشنی برای فعالیت داشته باشند. اهالی یک صنف نسبت به مسائل و مشکلاتی که در درون خودشان وجود دارد، کاملا مطلع هستند و به آن اشراف دارند بنابراین خودشان بهتر از مدیران بالایی می‌توانند آنها را برطرف کنند.

مدیر سینما «ماندانا» با تاکید بر اینکه "صنوف کار مدنی و قانونی انجام می‌دهند"، گفت: مدیران ارشد باید بتوانند راهنمایی‌های درستی به انجمن‌ها و صنوف بدهند نه آنکه خودشان اهالی صنف را بیکار کنند و اختیار را در دست بگیرند. صنوف کار مدنی انجام می‌دهند و برای ذی‌نفعان خود فعالیت می‌کنند بنابر این نباید به صورت سلیقه‌ای به کار آنها نگاه شود. به همین منظور باید جلساتی به صورت مکرر در سازمان سینمایی برگزار شود تا مدیران ارشد این سازمان از ریز جزئیات فعالیت اصناف مطلع باشند. هیچ مدیری نمی‌تواند با یک یا دو بار جلسه رئوس مسائل صنفی را حل کند و از آن مطلع شود. نکته دیگری که در این جلسات باید به آنها توجه شود این است که یک نفر نمی‌تواند تمامی مشکلات اصناف را بیان کند بنابر این، جلسات باید با حضور افراد مورد اعتماد و مطلع هر یک از صنوف تشکیل شود.

رئیس انجمن سینماداران اضافه کرد: اگر به صورت مداوم جلساتی گذاشته شود و شرایط برای مدیران ارشد بازگو شود، قطعا مشکلات با سرعت بیشتری حل می‌شود. انتظارمان از رئیس و یا سرپرست سازمان سینمایی این است که بدون در نظر گرفتن تنها یک صنف سینمایی به همه‌ی انجمن‌ها توجه کنند و البته تنها شنونده نباشند و در جهت حل مشکلات هم تلاش کنند. رئیس پیشین سازمان سینمایی از بنیانگذاران سینمایی کشور بودند و از جزئیات اطلاع داشت با این حال ما از سرپرست جدید انتظار داریم بتوانند با توجه به مشکلات اهالی هنر در جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهد. اختلافی که اکنون بین اصناف وجود دارد باید کمتر شود تا ازین طریق همه بتوانند حق و حقوقشان را به درستی بگیرند. این اختلافات به نفع سینمای کشور نیست.

او درباره وضعیت سینماها و سینماداران و امکانات مورد نیاز برای این مکان‌های فرهنگی یادآور شد: سینماداران اکنون با مشکلات متعددی مواجه هستند و قیمت تجهیزات سینمایی بیش از اندازه افزایش پیدا کرده است. ما انتظار داریم که بررسی دقیق‌تری بر روی این موضوع انجام شود. خرید و تهیه پروژکتور، لامپ و دیگر تجهیزات سینمایی به دلیل مشکلات اقتصادی و واردات محدود به سختی انجام می‌شود و اگر اکنون سینمایی بخواهد تجهیزات خود را ارتقا دهد یا جایگزین کند، باید هزینه‌های بسیاری را صرف کند.

رئیس انجمن سینماداران در پایان گفت: با توجه به اینکه در این زمینه موسسه سینماشهر کمک‌هایی انجام می‌دهد اما با افزایش قیمت‌ها میزان حمایت‌ها هم تغییر کرده است. فیلم و سینما لازم و ملزوم هم هستند و اگر بخواهیم وضعیت فیلم بهتر شود، باید وضعیت سینماها و کیفیت آنها هم بالا برود.

نظر شما