شناسهٔ خبر: 57285 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزارش انجمن نویسندگان کانادا/ درآمد بازنشسته‌ها کمتر از جوان‌ترها

بر اساس گزارش انجمن نویسندگان کانادا معلوم شده است که متوسط درآمد نویسندگان کانادایی بالای ۵۰ یا ۶۰ سال نزدیک به ۱۰هزار دلار در سال است.

گزارش انجمن نویسندگان کانادا/ درآمد بازنشسته‌ها کمتر از جوان‌ترها

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ تحقیقات میدانی و آمارهای منتشر شده در کشور کانادا نشان می‌دهد نویسندگان بازنشسته این کشور نسبت به نویسندگان جوان‌تر چندان درآمد بالایی ندارند. انجمن نویسندگان کانادا اخیراً در گزارشی درآمد نویسندگان این کشور را در اختیار خبرگزاری سی بی اس کانادا گذاشته بود.
 
بر اساس این گزارش معلوم شده است که متوسط درآمد نویسندگان کانادایی بالای ۵۰ یا ۶۰ سال نزدیک به ۱۰هزار دلار در سال است. خبرگزاری سی بی اس با اعلام این گزارش نظرسنجی بین نویسندگان کانادایی برگزار کرد که ۲۷درصد از نویسندگان گفتند که در طول سه سال گذشته درآمدشان کمتر از این رقم بوده است. ۷۸درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند نسبت به یک دهه گذشته درآمد آنها کمتر شده است.
 
۳۱درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی مذکور بیش از ۷۰ سال سن دارند و اعلام می‌کنند که درآمدشان نسبت به نویسنده‌های جوان‌تر کمتر است. کارشناسان اعتقاد دارند درآمد نویسندگان جوان به خاطر مسائل غیر از استعداد نوشتن بالاتر از بازنشسته‌هاست.
 
در این گزارش آورده شده است که این روزها با وجود تکنولوژی‌های پیشرفته و بازاریابی مدرن تنها استعداد نویسندگی عامل اصلی فروشی و درآمد نویسنده نیست بلکه عوامل دیگری مثل ارتباطات و دیگر مسائل مربوط به ناشران و مخاطب در میزان درآمد نویسندگان تاثیر دارد.

نظر شما