شناسهٔ خبر: 57290 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره‌های دانشگاهی ۲ ساله در انگلیس

وزیر علوم انگلیس طرحی پیشنهاد داده است که براساس آن هزینه شهریه دوره‌های تحصیلی دو ساله افزایش یابد.

شهریه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ "سام گیماه"(Sam Gyimah) رئیس دانشگاه‌های انگلستان به تازگی طرحی پیشنهاد داده است تا به دانشگاه‌ها اجازه دهد که شهریه سالیانه دوره‌های فوری دو ساله را افزایش دهند.
در این طرح پیشنهادی که قطعا باید به تصویب پارلمان این کشور برسد، آمده است که دانشگاه‌ها می‌توانند شهریه سالیانه خود را به ۱۱ هزار و ۱۵۰ یورو(۱۴ هزار و ۳۰۰ دلار) افزایش دهند. البته این افزایش شهریه فقط برای مدارک تحصیلی فوری است.

در این دوره‌ها، دوره‌های تحصیلی ۴ ساله به دو یا سه سال کاهش می‌یابد و گزینه‌های انتخابی بیشتری را برای دانشجویان فراهم می‌شود.

بنابراین شهریه دوره‌های دو ساله دانشگاه‌های انگلیس ۲۲ هزار و ۳۰۰ یورو خواهد بود در حالیکه شهریه دوره‌های سه ساله ۲۷ هزار و ۷۵۰ یورو است.

با این اوصاف اگر این طرح دو ساله اجرایی شود، دانشجویان به جای سه یا چهار سال، در عرض دو سال مدرک خود را دریافت خواهند کرد و در هزینه تحصیل خود ۵ هزار و ۴۵۰ یورو که حدود ۲۰ درصد است، صرفه‌جویی خواهند کرد.

این گونه در وقت دانشجویان نیز صرفه‌جویی می‌شود.

گیماه معتقد است این طرح پیشنهادی به نفع دانشجویان خواهد بود و انتخاب‌های بیشتری را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد و از طرفی دیگر موسسات بیشتری را تشویق خواهد کرد که به ارائه این دوره‌ها بپردازند.

در این دوره‌ها مدت زمان آموزش از ۴۵ هفته در دوره‌های سه‌ساله به ۳۰ هفته تقلیل می‌یابد.   

نظر شما