شناسهٔ خبر: 57295 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه ها به تنهایی مسئول اشتغال نیستند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه‌ها به تنهایی مسئول ایجاد و تولید فرصت‌های اشتغال نیستند بلکه ایجاد فرصت های شغلی ارتباط تنگاتنگی با مسایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه مربوط است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابراهیم صالحی عمران در همایش ایجاد اکو سیستم کارآفرینی در دانشگاه‌ها گفت: کارآفرینی و نوآوری موضوع بسیار مهمی در دانشگاه‌ها و آموزش عالی است و نسل‌های مختلف دانشگاهی در دانشگاه‌های دنیا را به وجود آورده که طبیعتا تحولات دانشگاهی در ایران باید از این تجربیات استفاده کند.

وی با طرح این سوال که اکنون چقدر دانشگاه‌های ایران مسئول اشتغال هستند، گفت: آیا همه مسئولیت‌ها برعهده دانشگاه‌هاست؟ بنده معتقدم همه انتقادها متوجه آموزش عالی نیست و دانشگاه‌ها به تنهایی مسئول اشتغال نیستند. نمی‌توان گفت دانشگاه‌ها تنها مسئول ایجاد و تولید فرصت‌های اشتغال هستند فراهم سازی فرصت های اشتغال به مسایل اجتماعی، سیاسی و رشد اقتصادی جامعه نیز بستگی دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: قرار نیست تمام خروجی‌های آموزش و پرورش به دانشگاه روند این در حالی است که تمام فارغ‌التحصیلان آموزش متوسطه به دانشگاه می‌آیند و متقاضی آموزش عالی هستند. در کشورهای توسعه یافته ۳۰ درصد از این فارغ التحصیلان وارد آموزش عالی و ۷۰ درصد آنها وارد بازار کار می‌شوند.

صالحی عمران خاطر نشان کرد: بخشی از فراهم سازی مهارت های منتهی به اشتغال باید در دوران تحصیل در مدارس و قبل از حضور در آموزش عالی رخ دهد لذا اصلاحات نظام آموزش متوسطه می تواند نقس مهم و تاثیر گذاری را ایفا کند.

نظر شما