شناسهٔ خبر: 57307 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هدفمندسازی پایان نامه و رساله های دانشجویان آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به طرح پایش دانشگاه آزاد گفت: این طرح به دنبال هدفمندسازی پایان نامه ها و رساله های دانشجویان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدمهدی طهرانچی صبح امروز در مراسم رونمایی از طرح پایش آزاد دانشگاه آزاد گفت:  ایجاد شبکه تحقیق در کشور بسیار مهم است اما اکنون در کشور تحقیق سازمان یافته نداریم.

وی با بیان اینکه تحقیقات باید بر اساس چالش های کشور صورت گیرد گفت: باید برای رشد تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی دقیق صورت گیرد تا بتوانیم بر اساس آن به پژوهش و فناوری دست یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: ایران در حال حاضر جزو ۵ کشور اول در زمینه رشد آموزش عالی است که باید برای حفظ این جایگاه برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و طبق آمارهای موجود تا سال ۲۰۲۰ نیز ایران جزو ۱۰ کشور در زمینه رشد آموزش عالی باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد: اما آنهایی که همت خود را به کاهش آموزش عالی گذاشته اند مراقب باشند چرا که ایران در زمینه رشد آموزش عالی با رقبای هوشیار و پیشتازی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان نیازمند رشد و گسترش آموزش عالی هستیم.

طهرانچی اظهار داشت: در حال حاضر ایران در حوزه پژوهش در لایه اقدام قرار دارد و ساختار تاکتیکی در این زمینه ندارد بنابراین باید برنامه ریزی صورت گیرد تا بتوانیم ساختار تاکتیکی برای پژوهش ایجاد کنیم.

وی با اشاره به طرح پایش آزاد دانشگاه آزاد گفت: این طرح به دنبال هدفمندسازی پایان نامه ها و رساله های دانشجویان است.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: امروز غربی ها با ایجاد مجلات مختلف به دنبال مدیریت دانش هستند که ما باید برای خودمان مدیریت دانش جداگانه ای داشته باشیم که طرح پایش آزاد این دانشگاه نقش به سزایی در این زمینه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: امروز دانشگاه ها و مراکز آموزشی با ارائه دیتا حرف اول را در درآمدزایی می زنند و شهریه در جایگاه دوم قرار گرفته است.

نظر شما