شناسهٔ خبر: 57316 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

به خاطر عدم ترویج اسلام هراسی انتشارات آبرامز چاپ کتابش را لغو کرد

در پی اعتراض انجمن نویسندگان آسیایی انگلیس انتشارات آبرامز چاپ کتابی مصور را به خاطر عدم ترویج اسلام هراسی لغو کرد.

به خاطر عدم ترویج اسلام هراسی انتشارات آبرامز چاپ کتابش را لغو کرد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ بعد از اعتراض صدها نفر از نویسندگان ساکن کشور انگلیس انتشار کتابی مصور از سوی انتشارات آبرامز بوکس لغو شد. گفته می‌شود این کتاب حاوی مطالب و تصاویری است که اسلام هراسی را ترویج می‌کند.
 
انتشارات آبرامز اعلام کرد بعد از نامه اعتراض آمیز انجمن نویسندگان آسیایی انتشار این کتاب نوشته جک گانتوس با تصویرگری دیو مک کین را لغو کرده است. این کتاب قرار بود در ماه می سال آینده وارد بازار کتاب شود.
 
انجمن نویسندگان آسیایی کشور انگلیس در نامه‌ای سرگشاده به مسئولان انتشارات آبرامز از مسئولان آن خواسته بودند این کتاب را منتشر نکند. آن‌ها گفتند: پسربچه‌ای قهوه‌ای رنگ که قصد حمله انتحاری دارد در حقیقت اسلام هراسی را ترویج می‌کند و در صورتی که حملات تروریستی در میان سفیدپوستان بیشتر رواج دارد.
 
زینب اختر یکی از ناشران کتاب‌های مصور در کشور انگلیس در پیامی توئیتری درباره انتشار این کتاب گفته بود نمی‌توان به محتویات این کتاب بی‌توجه بود. وقتی پسری بی‌سواد با پوستی قهوه‌ای در این کتاب کشیده می‌شود که داخل یک کتابخانه با بمب نشسته است، هر شخصی می‌تواند حدس بزند که این پسر مسلمان است و قصد حمله انتحاری دارد.
 
دیو مک لین تصویرگر کتاب هرچند به عدم انتشار این کتاب اعتراض کرده است ولی تصمیم مسئولان انتشارات را نیز صحیح دانسته است. وی گفت: به نظرم محتویات کتاب خشونت را ترویج نمی‌کند ولی تصمیم انتشارات برای عدم چاپ آن درست بود چون می‌تواند موجب تشنج شود.

نظر شما