شناسهٔ خبر: 57338 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وضعیت نامشخص بورس خارج دانشگاه‌ها/ شرایط اعلام نشد!

در حالی که داوطلبان پذیرش بورس خارج از کشور باید در کنکور دکتری ثبت نام کنند اما امسال وضعیت بورس نامشخص است و ظرفیت و شرایطی برای این پذیرش اعلام نشده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در چند سال اخیر پذیرش گرفتن بورس خارج از کشور منوط به شرکت داوطلبان در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) شده است اما در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۹۸ آمده است که در صورت اعلام ظرفیت پذیرش توسط دانشگاه ها، شرایط در دفترچه شماره ۲ (انتخاب رشته) اعلام خواهد شد.

در بند ۸ دفترچه راهنمای ثبت نام (شماره یک) آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۹۸ آمده است: «پذیرش بورس خارج از کشور: در صورت اعلام ظرفیت پذیرش برای رشته های تحصیلی بورس خارج از کشور توسط دانشگاه ها، شرایط و ضوابط مربوط به این رشته ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) اطلاع رسانی خواهد شد.»

این در حالی است که در دفترچه راهنمای ثبت نام (شماره یک) آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۹۷ تمامی شرایط اختصاصی ویژه بورس خارج از کشور اعلام شده است.

این شرایط شامل حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته، حداکثر سن داوطلب در زمان ثبت نام جهت شرکت در آزمون دکتری و سایر شرایط کسب حد نصاب علمی لازم بود.

نظر شما