شناسهٔ خبر: 57359 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکبر اکسیر: زرویی‌نصرآباد در کنار طنز، فکاهه‌نویس بسیار بزرگی بود

اکبر اکسیر گفت: فکاهه به مسائل روزانه می‌پردازد و مشکلات جامعه را بیان می‌کند؛ اما طنز مشکلات را به شکلی بیان می‌کند که مختص دیروز، امروز و فردا نیست. در این بین باید توجه داشته باشیم که زرویی نصرآباد در کنار پرداختن به طنز، فکاهه‌نویس بسیار بزرگی بود.

زرویی‌نصرآباد در کنار طنز، فکاهه‌نویس بسیار بزرگی بود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اکبر اکسیر اظهار کرد: در برخورد با ابولفضل زرویی‌نصرآباد باید به این موضوع توجه داشت که او فکاهه‌نویس فوق‌العاده‌ای بود و مهم است که از پنجره درست به این افراد نگاه شود.

وی ادامه داد: فرق طنز با فکاهه در تاریخ مصرف آن است. فکاهه به مسائل روزانه می‌پردازد و مشکلات جامعه را بیان می‌کند؛ اما طنز مشکلات را به شکلی بیان می‌کند که مختص دیروز، امروز و فردا نیست. در این بین باید توجه داشته باشیم که زرویی نصرآباد در کنار پرداختن به طنز، فکاهه‌نویس بسیار بزرگی بود.
 
این طنزپرداز در توضیح ویژگی‌های اخلاقی زرویی نصرآباد گفت: هر وقت فردی درباره زرویی صحبت می‌کند از اخلاق او می‌گوید؛ چراکه او انسانی بسیار اخلاق‌مند بود و با ادب و فروتنی خود، جا را برای بسیاری از افراد باز کرد تا بتوانند در فضای موجود خودشان را مطرح کنند.
 
وی افزود: او در تاسیس دفتر طنز حوزه هنری تاثیرگذار بود و در طول سال‌ها فعالیت خود، طنزپردازان زیادی را به جامعه ما معرفی کرد و به همین دلیل هر لقبی که به او می‌دهند، حق اوست. او انسان مثبت‌اندیشی بود که هیچ وقت جا را برای هیچ کسی تنگ نکرد.
 
اکسیر با اشاره به از دست دادن این طنزپرداز گفت: با درگذشت زرویی نصرآباد حفره بزرگی‌در طنز معاصر ایجاد شده است و امیدوارم که شاگردان وی در کنار شعر و طنز، اخلاق را هم از او یاد گرفته باشند و مسیر او را ادامه دهند.

نظر شما