شناسهٔ خبر: 57387 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داوری ۱۲۰۰ اثر در همایش کتاب سال حوزه/ معرفی برگزیدگان در ۴ بهمن

دبیر همایش کتاب سال حوزه از ارسال ۱۲۰۰ اثر به بیستمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد و گفت: داوری آثار ارسالی در مرحله نهایی قرار دارد و ۴ بهمن ماه از صاحبان آثار برگزیده تجلیل می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی در مورد جزئیات برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت: این همایش طبق روند هر ساله با اعلام فراخوان در اسفندماه سال گذشته، آغاز شد و در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، آثار حوزویان اعم از کتاب‌ها و پایان نامه‌ها و رساله‌های سطح ۴ که در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین است به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی گفت: در بخش مقالات جشنواره نیز مقالات علمی – پژوهشی که در سال گذشته منتشر شده به دبیرخانه ارسال شده است.

وی از ارسال ۱۲۰۰ کتاب و رساله سطح ۴ حوزه به دبیرخانه بیستمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد و افزود: کتاب‌ها در ۱۸ گروه علمی دسته بندی شده‌اند.

به گفته حجت‌الاسلام مقیمی حاجی، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک گروه ویژه به نام انقلاب اسلامی به این همایش اضافه شد و طبق فراخوان اعلام شده، آثار ۱۰ ساله پیرامون انقلاب اسلامی را که طلاب و روحانیون نگارش کرده‌اند پذیرش شده است.

دبیر کتاب سال حوزه ادامه داد: مجموعه آثار در تیرماه و مرداد ماه در هیأت‌های داوری ۳ تا ۵ نفره ارزیابی شده و آثاری که حائز نمره لازم بودند برای ارزیابی تفصیلی ارائه شد. این آثار در مرداد و شهریور برای چند ارزیاب ارسال شده که طبق شاخص‌های کتاب سال حوزه، داوری کنند. در ماه‌های آبان و آذر، داوری‌ها تجمیع شده و توسط شوراها در حال بررسی نهایی است.

به گفته وی، نتیجه نهایی ۱۹ گروه در همایش پایانی کتاب سال حوزه که در روز پنجشنبه ۴ بهمن برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد و در آن همایش از صاحبان آثار برگزیده تجلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام مقیمی حاجی یکی از تغییرات بیستمین همایش کتاب سال حوزه نسبت به همایش‌های قبلی را اضافه شدن گروه کتاب‌های فرهنگی ذکر کرد.

وی گفت: در سال‌های گذشته، آثار ارسالی به گروه علمی – پژوهشی و گروه علمی – ترویجی تقسیم و این دو نوع اثر ارزیابی می‌شد اما از سال گذشته با توجه به رسالت حوزه علمیه و فرهنگ دینی جامعه رده کتاب‌های فرهنگی به جشنواره اضافه شد.

دبیر کتاب سال حوزه تصریح کرد: شورای همایش کتاب سال، اولویت‌هایی را مصوب و ارسال کرده که طبق آن، آثاری در موضوعات زن و خانواده، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، علوم انسانی و اسلامی، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی و هنر و فلسفه و هنر اسلامی اولویت پژوهشی دارند. اگر اثری به این موضوعات بپردازد، از امتیاز ویژه برخوردار شده و در اولویت برگزیدگی قرار خواهد گرفت.

نظر شما