شناسهٔ خبر: 57456 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۹۳ هزار نفر در کنکور دکتری ثبت نام کردند/ کاهش داوطلبان سال ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بیش از ۱۹۳ هزار نفر در آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۸ ثبت نام کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین توکلیگفت: آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری  (Ph.D) سال ۱۳۹۸ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در روز جمعه سوم اسفند برگزار می شود.

وی افزود: ثبت‌نام برای آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری  (Ph.D) سال ۱۳۹۸ از ۶ آذر ۹۷ آغاز شده بود و با توجه به مهلت تمدید شده، فرصت شرکت در این آزمون پنجشنبه ۱۵ آذر ۹۷ پایان پذیرفت.

توکلی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اولیه ۱۹۳ هزار و ۶۷۱ نفر در آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۸ ثبت نام کرده اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته که تعداد ۲۳۴ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند، با کاهش روبرو شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: پذیرش دانشجو در ۲۴۵ کد رشته امتحانی این دوره از آزمون دکتری شامل ، ۶۲ کد رشته در گروه علوم انسانی، ۴۶ کد رشته در گروه علوم پایه، ۶۰ کد رشته در گروه فنی مهندسی، ۳۵ کد رشته در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۷ کد رشته در گروه هنر، ۲۶ کد رشته در گروه دامپزشکی و ۹ کد رشته در گروه زبان های خارجی انجام می گیرد.

توکلی گفت: آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری  (Ph.D) سال ۱۳۹۸ در روز جمعه سوم اسفند برگزار می شود و داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن تا روز پنجشنبه دوم اسفند ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون را تهیه کنند.

نظر شما