شناسهٔ خبر: 57486 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عدم دخالت دیدگاه سیاسی افراد در جذب/ تخلف برخی دانشگاهها

رئیس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: دیدگاه های سیاسی افراد در جذب متقاضیان دخالتی ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا  رضوان طلب  درباره روند تایید صلاحیت متقاضیان جذب و اینکه دیدگاه های سیاسی افراد تا چه اندازه در جذب یا عدم جذب افراد دخالت دارد، گفت: در هیات مرکزی جذب، دیدگاه سیاسی افراد به هیچ وجه دخالت ندارد.

وی ادامه داد: مگر اینکه فرد دارای یک انحراف سیاسی از اصول و موازین انقلاب یا انحراف اعتقادی داشته و این موضوع احراز شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: استعلام هایی که برای جذب متقاضیان صورت می گیرد، بسیار با دقت بوده، افراد کاملا پالایش می شوند و بررسی دقیق صورت می گیرد و با تسامح زیادی جواب ها ارائه می شود تنها به گزارش یک فرد و جایی، افراد را محروم نمی کنند.

وی ادامه داد: بررسی هایی هم که در وزارتخانه صورت می گیرد بررسی دقیقی بوده و اگر امری قابل تسامح باشد، تسامح می کنند و اگر موردی در استعلام منفی باشد، یقینا امر متقنی بوده که پاسخ منفی آمده است.

رضوان طلب افزود: در هیات مرکزی جذب برروی موازین علمی بسیار دقت می شود و در فضای مسایل سیاسی نیستند، در هیات اجرایی دانشگاه ها نیز، دیدگاه مسایل شخصی خیلی کم رنگ می شود، البته این مساله یک مقداری در دانشگاه ها وجود دارد که مرکز جذب آن را کنترل می کند تا فرد به حقوق شهروندی خود برسد.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: در صورت گله از گروه،  دانشگاه نباید پرونده متقاضی را به گروه یا دانشکده ارسال کند، باید پرونده فرد به کارگروه جذب ارسال شود.

وی ادامه داد: قانون جذب اجازه ارجاع پرونده متقاضی به گروه را نداده است وقتی پرونده ای به گروه ارسال می شود یک ملاحظات شخصی را دخالت می دهند که ممکن است ملاحظات سیاسی هم نباشد.

وی ادامه داد: برای همین است که کار را به کارگروه واگذار کرده‌اند که چکیده اندیشه گروه در آن کارگروه خلاصه می شود که افراد با سابقه، با تجربه او استقلال رای بیشتری در این کارگروه ها حضور دارند.  

رضوان طلب تاکید کرد: اگر موردی در دانشگاه برای فرد متقاضی با توجه به مسائل عنوان شده رخ دهد و دانشکده یا گروه برروی فردی نظر خاصی ارائه دهند و فرد را غیرموجه رد کنند، فرد حداقل ۴ بار می تواند درخواست تجدید نظر ارائه دهد.

 وی ادامه داد: دراین صورت فرد به حقوق خود نیز می رسد، من به آینده خوشبین هستم، هیات مرکزی و هیات اجرایی جذب تا حدودی این موارد را کنترل کرده است تا نگذاریم مسایل شخصی و سیاسی دخالت کند و به گروه و دانشکده نیز نظارت بیشتری خواهیم داشت تا این اتفاق بد محقق نشود.

نظر شما