شناسهٔ خبر: 57502 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبات مدیریتی در وزارت علوم سبب ارتقا نظام آموزش عالی کشور می شود

رئیس انجمن آموزش عالی کشور با تاکید بر ضرورت همدلی و همکاری مسئولان در مسیر ارتقای علمی، ثبات مدیریتی در وزارت علوم را امری ضروری در ارتقای نظام آموزش عالی کشور ارزیابی کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابراهیم صالحی عمران، با گرامیداشت روز دانشجو و تبریک پیشاپیش هفته پژوهش اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای به دلیل ماهیت آموزش های مهارتی خود و توجه به تقاضای جامعه در عرصه اشتغال، تولید و درآمدزایی و ارتباط هدفمند این دانشگاه دولتی مهارت محور با حوزه صنعت و کارآفرینی نیازمند حمایت ویژه مسئولان نظام است تا با تجهیز و بهسازی و روز آمد کردن کارگاه ها، آزمایشگاه ها و تجهیزات موجود بتوان مهارت های متنوعی را از طریق کسب تجارت عملی در اختیار متقاضیان و دانشجویان جوان علاقه مند گذاشت.

وی با بیان اینکه مجموعه بزرگ دانشگاه فنی و حرفه ای طی یک سال گذشته از حمایت ویژه وزارت علوم برخوردار بوده است، ادامه داد: اختصاص اعتبار عمرانی مدیریت سبز، سازماندهی نیروی حق التدریس بند ذال ماده ۶۴ قانون برنامه ششم توسعه و اخذ ردیف استخدامی برای ۱۳۰۰ نفر و مجوز اصلاح آیین نامه های استخدامی و ارتقا اعضای هیئت علمی با حمایت وزارت علوم به بار نشست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود:همچنین، دستورالعمل ترفیع سالیانه اعضای هیات علمی دانشگاه براساس مصوبه هیات امنا و مساعدت در خصوص پرداخت کامل مطالبات بازنشستگان سال ۹۵ و ۹۶ دانشگاه، دانشکده ها و آموزشکده های تابع در سراسر کشور از اتفاقات مثبت و سازنده ای محسوب می شوند که با حمایت وزارت عتف به بار نشست و بخشی از بار مشکلات بر دوش این دستگاه را کاهش داد.

وی همچنین بازدید های موثر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور را در ایجاد انگیزه بیشتر برای خدمتگزاری به جامعه علمی و مهارتی کشور و پیشبرد اهداف دانشگاه و کمک به سیاست گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت آن بسیار موثر دانست.

صالحی عمران، موافقت وزارت علوم با اعطای مجوز شورای برنامه ریزی درسی به دانشگاه فنی و حرفه ای، اعطای مجوز ۳۲۸ رشته کارشناسی ناپیوسته در مراکز دارای امکانات و تجهیزات لازم و مکاتبه با استانداران کشور در رابطه با عقد تفاهم نامه تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها و آزمایشگاه ها در مراکز تابع این دانشگاه را از نقاط قوت تعامل و همدلی مسئولان کشور، به ویژه مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ذکر کرد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه ثبات مدیریتی تضمین کننده فعالیت های ساختاری و تسریع بخش گام های موثر در راستای تحقق اهداف کلان کشور است.

صالحی عمران، ضمن قدردانی از مساعدت، همکاری، همدلی و حمایت همه مسوولان از دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزش عالی مهارتی، استمرار و تداوم این امر را در مسیر توسعه و پیشرفت این دانشگاه ارزشمند و حیاتی دانست.

نظر شما