شناسهٔ خبر: 57530 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۳ دانشگاه برتر برای رفع آلودگی هوا فعال شدند

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ۱۳ دانشگاه برتر کشور نیز در رفع آلودگی هوای کلان شهرها فعال شده اند و قرار است در این زمینه شبکه ای ایجاد کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مسعود برومند امروز در جمع خبرگاران گفت: در این وزارتخانه تمام پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری ماموریت های خود را برای انجام فعالیت های علمی و فناورانه مشخص کرده اند.

برومند خاطرنشان کرد: به طور مثال در حوزه زیست محیطی پژوهشگاه ها و دانشگاه ها فعال شده اند و دانشگاه شیراز در زمینه مشکلات زیست محیطی تالاب بختگان فعالیت می کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم عنوان کرد:۱۳ دانشگاه برتر کشور نیز در رفع آلودگی هوای کلان شهرها فعال شده اند و قرار است در این زمینه شبکه ای ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: از دانشگاه ها خواسته ایم مشکلات زیست محیطی خود را شناسایی و در زمینه رفع آنها فعالیت کنند.

برومند عنوان کرد: میزان حمایت مالی از واحدهای فناور در سال ۹۲، سیزده میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۴۳ میلیارد رسیده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: میزان فروش شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: تعداد شرکت های زایشی در کشور نیز از ۱۹ شرکت در سال ۹۱ به ۱۶۱ شرکت در سال۹۷ رسیده است.

برومند خاطرنشان کرد: میزان صادرات شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری نیز در سال ۹۵، ۲۳۰ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۹۶ به ۲۶۰ میلیون دلار رسیده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: هفته پژوهش از ۲۴ آذر آغاز و تا ۲۸ آذر ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری امسال با نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل به صورت همزمان و در یک مکان برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه ۳ تا ۶ دی ماه برگزار خواهد شد که برای اولین بار بخش تقاضای فناوری در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی شعار امسال هفته پژوهش است.

برومند افزود: هفته پژوهش با نواخته شدن زنگ پژوهش با حضور وزرای علوم و بهداشت در یکی از مدارس شهر تهران آغاز می شود و در همان روز مراسم درهای باز دانشگاه ها برای آشنایی دانش آموزان با پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۰۰ دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری اعلام آمادگی کردند که در برنامه روز درهای باز فعالیت داشته باشند.

برومند در خصوص جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر گفت: این جشنواره ۲۵ آذر ماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود که در این جشنواره از ۱۸ پژوهشگر برتر و ۶ فناور برتر تقدیر خواهد شد.

نظر شما