شناسهٔ خبر: 57578 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازنگری آیین‌نامه سطح بندی دانشگاه‌ها/آخرین وضعیت پرداخت ارز دانشجویی

وزیر علوم از بازنگری آیین نامه سطح بندی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ارزیابی دانشگاه‌ها با هدف ایجاد رقابت بین این مراکز صورت می‌گیرد.

وزیر علوم- غلامی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی امروز در حاشیه جشنواره تقدیر از پژوهشگران برگزیده که امروز در سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت ارز دانشجویان در سال جاری اشاره کرد و گفت: با بانک مرکزی در خصوص فرصت مطالعاتی و دانشجویان بورسیه به توافق رسیدیم. براساس این توافق قرار است برای فرصت مطالعاتی و دانشجویان بورسیه از ارز نیمایی پرداخت شود، چرا که بخش عمده بودجه را دولت می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای دانشجویانی که با هزینه شخصی تحصیل می کنند، صرفاً وزارت علوم بحث تأیید مدارک تحصیلی که در کجا تحصیل می کنند را برعهده دارد. همچنین بانک مرکزی این افراد را به بانک های عامل برای دریافت ارز معرفی می کند و پس از نرخ نیمایی، به آنها ارز داده می شود.

وزیر علوم از سطح بندی دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: آئین نامه سطح بندی دانشگاه‌ها در حال بازنگری است و بر این اساس سطح بندی دانشگاه‌ها انجام شده و امیدواریم تعدادی از دانشگاه‌ها که در سطح دو بودند، در ارزیابی جدید به سطح یک ارتقاء یابند و هدف از رتبه‌بندی دانشگاه ها ایجاد رقابت صحیح بین این مراکز است.

نظر شما