شناسهٔ خبر: 57587 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری وزارت علوم برای رفع مشکل شهریه دانشجویان ایرانی در خارج

وزیر علوم گفت: این وزارتخانه پیگیر رفع مشکل شهریه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در انگلیس است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی  درخصوص مشکل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در انگلیس که برای ادامه تحصیل از سوی این کشور دچار مشکل شده اند گفت: این موضوع مربوط به مشکلات مالی است که درحال پیگیری موضوع هستیم.

وی افزود: بانک مرکزی پذیرفته است که هزینه تحصیل دانشجویان بورسیه در کشور انگلیس را تامین کند تا مشکل مالی این دانشجویان برای ادامه تحصیل برطرف شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: همچنین بانک مرکزی قول داده است که مشکل دانشجویان ایرانی که با هزینه شخصی در کشور انگلیس تحصیل می کنند را نیز حل کند.

غلامی اظهار داشت: اگر مشکل پیش آمده مربوط به انتقال پول باشد امیدواریم که دولت مسیر انتقال پول را از طریق اتحادیه اروپا همواره کرده و راهکاری ارائه کند.

وی عنوان کرد: ما در وزارت علوم پیگیر این موضوع هستیم.

به گزارش مهر، روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از دانشجویان ایرانی به دلیل آنکه تحریم‌ها تراکنش‌های بانکی را تحت‌الشعاع قرار داده است، قادر به دریافت پول از خانواده‌ها برای پرداخت شهریه خود نیستند و کار به جایی رسیده که برخی از دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌دهند که دانشجویان ایرانی در تعطیلات کریسمس به خانه بازگشته و با پول نقد به دانشگاه بازگردند.

نظر شما