شناسهٔ خبر: 57605 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجربه مایکل محمد از نوشتن کتابی درباره اسلام

در این کتاب که توسط انتشارات سافت اسکول پرس شهر نیویورک منتشر شده است، نایت به نوعی متفاوت درباره دین اسلام و خود شخصیت حضرت محمد(ص) می‌نویسد.

 
به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مایکل محمد نایت رمان‌نویس، خبرنگار و محقق آمریکایی یکی از تازه‌ مسلمانانی است که تجربیات خود را در گرایش به اسلام به رشته تحریر در آورده است. وی در کتاب جدیدش با نام «محمد:چهل معارفه» تجربه و خاطراتش را از پذیرش دین اسلام نوشته است ولی به طور ضمنی نگاهی به تاریخ زندگی حضرت محمد دارد و درس‌های شخصی‌اش از زندگی پیامبر اسلام را در زندگی خود منعکس می‌بیند.
 
در این کتاب که توسط انتشارات سافت اسکول پرس شهر نیویورک منتشر شده است، نایت به نوعی متفاوت درباره دین اسلام و خود شخصیت حضرت محمد(ص) می‌نویسد و اعتقاد دارد در کتاب‌های گذشته انگلیسی زبان که درباره اسلام کتاب منتشر شده است کمتر اینگونه به زندگی پیامبر نگاه شده است.
 
نایت اخیراً برای مطالعه و تحصیل درباره دین اسلام به شهر اسلام آباد پاکستان سفر کرده و تجربیاتش را در این کتاب اینگونه می‌نویسد که چرا به دین اسلام کمتر از نگاه یک فرد معمولی پرداخته شده است. حضرت محمد قبل از اینکه یک پیامبر الهی باشد یک شهروند معمولی بوده است که با مردم عادی همنشینی می‌کرده و زندگی‌اش درسی برای ساده‌زیستی است. مذهب تنها در اعمال فراطبیعی یا خداترسی غیرواقعی خلاصه نمی شود بلکه دین چیزی است که در زندگی معمولی انسان‌ها جریان دارد.
 
نایت در سال 2013 کتابی دیگر درباره اسلام منتشر کرده بود که عنوان آن سفرکردن با الله  انتخاب شده بود. در این کتاب او درباره اصول دین اسلام و رابطه روحانی و جسمانی انسان با دین و مذهب بحث کرده بود ولی در این کتاب بیشتر به امور روزمره مسلمانان اشاره کرده است و با جمع آوری چهل حدیث از پیامبر می‌نویسد: در دین اسلام برای همه امور روزمره انسان قانون وجود دارد ولی متاسفانه در دنیای کنونی کمتر به این قوانین توجه می شود.  
 
کتاب نایت به دو قسمت تقسیم می‌شود که یک قسمت تاریخچه دین اسلام و زندگی پیامبر و قسمت دیگر درباره تجربه شخصی‌اش از زندگی با اسلام آورده شده است. وی اعتقاد دارد دین اسلام و متون قرآن تنها چیزی که به انسان‌ها آموزش می‌دهد خوب زندگی کردن و درست زندگی کردن است.

نظر شما