شناسهٔ خبر: 57611 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

الزام دانشگاه آزاد به هماهنگی با سند آمایش/ بررسی نحوه هماهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه آزاد نیز باید با سند آمایش آموزش عالی هماهنگ باشد، نحوه هماهنگی آن با این سند در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای سند آمایش آموزش عالی در وزارتخانه های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد گفت: در ذیل ستاد نقشه جامع علمی کشور یک برنامه ریزی و جریان جدیدی شکل گرفته است تا آسیب ها و آفت هایی که نظام علمی کشور را تهدید می کند، شناسایی کرده و آن را رفع کند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی هایی که برای این کار صورت گرفته، آمایش نام دارد، به وسیله آمایش نقاط هندسه ناموزونی که احیانا در آموزش عالی ایجاد شده اصلاح می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آمایش آموزش عالی در وزارت بهداشت و وزارت علوم شروع شده است افزود: دانشگاه آزاد نیز باید با سند آمایش آموزش عالی هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: حتما دانشگاه آزاد نیز با این سند خود را هماهنگ خواهد کرد، البته دانشگاه آزاد خود نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است، اما اینکه شیوه این برنامه ریزی و هماهنگ سازی به صورت جداگانه باشد یا در همین سند آمایش وزارت علوم و یا بهداشت قرار گیرد، در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی خواهد شد.

مخبردزفولی تاکید کرد: باید در اجرای سند آمایش آموزش عالی یک هماهنگی بین وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و مجموعه هایی که ذیل آموزش عالی فعالیت می کنند وجود داشته باشد.

نظر شما