شناسهٔ خبر: 57688 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رتبه دانشگاه شهیدبهشتی در انتشار مقاله در نیچر

معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بر اساس نتایج رتبه‌بندی نیچر در سال ۲۰۱۷، دانشگاه شهیدبهشتی در شاخص «انتشار مقاله در فهرست شاخص نیچر» جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بابک شکری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اعلام کرد: بر اساس نتایج رتبه‌بندی نیچر در سال ۲۰۱۷، دانشگاه شهید بهشتی در شاخص «انتشار مقاله در فهرست شاخص نیچر» جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: دانشگاه شهیدبهشتی در سال ۲۰۱۷ و براساس این شاخص با انتشار ۱۴ مقاله در فهرست شاخص نیچر بعد از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و دانشگاه تهران دارای رتبه سوم در کشور است. در این سال دانشگاه‌های شیراز، صنعتی شریف و تربیت مدرس به ترتیب در جایگاه چهارم، پنجم و ششم قرار گرفتند.

معاون پژوهشی و فناوری، دانشگاه شهید بهشتی افزود: همچنین در بازه زمانی ۱ اکتبر ۲۰۱۷ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸، دانشگاه شهید بهشتی با انتشار ۱۷ مقاله در رتبه سوم قرار گرفت. لازم به ذکر است در دو سال اخیر دانشگاه شهید بهشتی در حوزه علوم فیزیکی در رتبه دوم قرار دارد.

شکری، در خصوص «فهرست شاخص نیچر» خاطرنشان کرد: انتشارات نیچر دارای فهرستی به نام فهرست شاخص است؛ این فهرست شامل برترین نشریاتی است که توسط انتشارات نیچر منتشر می‌شوند، از جمله ۲ نشریه مهم Science وNature انتشارات نیچر ۱۴۹ نشریه منتشر می‌کند که ۸۲ نشریه در فهرست شاخص نیچر قرار دارند.

این انتشارات بر اساس مجموع درصد نویسندگان مقاله‌های منتشرشده هر موسسه یا کشور در فهرست شاخص نیچر، یک رتبه‌بندی از موسسه‌ها و کشورها در هرسال ارائه می‌کند که ایران در سال ۲۰۱۷ در رتبه سی و چهارم این رتبه‌بندی قرار گرفته است.

نظر شما