شناسهٔ خبر: 57787 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مرادی‌نیا: دغدغه وزیر آموزش و پرورش دغدغه ما است

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این مطلب که علاقه‌مندیم،بازار کتاب‌های کمک درسی که به‌طور لجام‌ گسیخته‌ای گسترش یافته سامان پیدا کند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایف خاصی بر عهده دارد که قابل واگذاری به دستگاه‌های دیگر نیست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمدجواد مرادی‌نیا؛ مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره درخواست وزیر آموزش و پرورش مبنی بر صدور مجوز برای کتاب‌های کمک‌درسی با تایید وزارتخانه متبوعش گفت: این نامه هنوز به اداره کتاب نرسیده تا بتوان دقیق در باره آن نظر داد، باید دید نظر و دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه چیست؟
 
وی گفت: اما به‌طورکلی می‌توان گفت، دغدغه وزیر محترم آموزش و پرورش دغدغه ما هم هست و ما علاقه‌مندیم، بازار کتاب‌های کمک درسی که به‌طور لجام‌ گسیخته‌ای گسترش یافته سامان پیدا کند و شکلی منطقی به خود بگیرد. برای رفع دغدغه وزیر محترم آموزش و پرورش و تحقق این هدف آمادگی همکاری داریم.
 
مرادی‌نیا در همین زمینه افزود: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایف خاصی بر عهده دارد که قابل واگذاری به دستگاه‌های دیگر نیست، اما امکان همکاری وجود دارد، آنچه مهم است یافتن راهکار قانونی و چهار چوب همکاری بین این دو دستگاه است که در صورت صدور دستور توسط وزیر محترم ارشاد برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد و امیدواریم نتیجه این همکاری به نفع نظام آموزشی، دانش‌آموزان وخانواده‌ها باشد.
 
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی تاکید کرد با رعایت جوانب حقوقی و قانونی آمادگی همکاری وجود دارد.

سید محمد بطحایی؛ وزیر آموزش و پرورش اخیرا در صفحه توئیتر خود از ارسال نامه به دفتر مقام معظم رهبری خبر داده و مواردی را برای ساماندهی بازار کتاب‌های کمک‌درسی ذکر کرده است. یکی از این موارد به خواسته بطحایی از سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط می‌شود که به شرح زیر است:

از وزارت ارشاد و برادرم جناب دکتر صالحی خواسته‌ام تا صدور مجوز برای کتب کمک درسی را منوط به تایید کارشناسان آموزش و پرورش نماید.

نظر شما