شناسهٔ خبر: 57913 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا برای همکاری علمی برگزار می شود

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از برگزاری دور سوم کارگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در زمینه های علم و فناوری خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی گفت: دورسوم کارگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در زمینه های علم و فناوری هفته آینده در بروکسل برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این نشست کمیسیونرهای علم و فناوری و جوانان، آموزش و ورزش، اتحادیه اروپا و روسای چند دانشگاه بزرگ کشور به همراه مسئولان وزارت علوم حضور خواهند یافت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: تمام مدیران کل همکاری‌های بین المللی اتحادیه اروپا در این نشست حضور داشته و برنامه آینده همکاری های ایران با این اتحادیه، نقاط فرصت و قوت همکاری های اخیر، تجزیه و تحلیل شده و مجموعه مسائل اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی بررسی می شود.

سالار آملی افزود: در نهایت همکاری کشور ما با کشورهای اروپایی مهم در زمینه علم و فناوری همچون آلمان، اتریش، ایتالیا و فرانسه گسترده تر می شود.

وی تاکید کرد: کشورهای اتحادیه اروپا به همراه چین، ژاپن، روسیه و کره جنوبی جزء کشورهای هدف فعالیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: در همکاری با کشورهای هدف مذکور ۴۳۵ پروژه تحقیقاتی تاکنون منعقد شده و سالانه ۲ هزارنفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های کشورهای مذکور وارد ایران می شوند.

وی افزود: همچنین حدود یک هزار و ۶۰۰ عضو هیات علمی ایرانی برای دورهای کوتاه مدت و یا چند ماه از آزمایشگاه های مهم دانشگاه های این کشورها استفاده می کنند و در این رفت و آمدهای علمی هزاران دانش فنی وارد کشور می شود.

نظر شما